شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 62337
منبع : خبرگزاری فارس
استاد مجاهدی مطرح کرد

توجه به نیازهای معیشتی و رفاهی هنرمندان

نباید سرمایه‌های استانی و ملی را از دست بدهیم
قم نيوز : پیشکسوت شعر آیینی کشور ضرورت توجه به نیازهای معیشتی و رفاهی هنرمندان را مورد تاکید قرار دا و گفت: نباید سرمایه های استانی و ملی را راحت از دست بدهیم.
توجه به نیازهای معیشتی و رفاهی هنرمندان /نباید سرمایه‌های استانی و ملی را از دست بدهیم
توجه به نیازهای معیشتی و رفاهی هنرمندان /نباید سرمایه‌های استانی و ملی را از دست بدهیم
به گزارش قم نیوز محمدعلی مجاهدی ظهر امروز در دیدار مسؤولان سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری قم با با اشاره به لزوم توجه همگانی مدیران فرهنگی استان به وضعیت هنرمندان اظهار کرد: اگر به معیشت و نیازهای رفاهی هنرمندان توجهی نشود این سرمایه‌های استانی و حتی ملی را از دست خواهیم داد.

دبیر شعر آیینی کشور افزود: مسئولان فرهنگی استان بایستی از هنرمندان در امور تخصصی هنری استفاده کنند وگرنه شاهد بی نظمی فرهنگی و هنری در استان خواهیم بود. در این رابطه علاوه بر اداره فرهنگ و ارشاد، سازمان بسیج هنرمندان، حوزه هنری، حوزه‌های علمیه نیز بایستی وارد میدان عمل شوند.

وی با اشاره به تذکره سخنوران قمی تصریح کرد: این تذکره 15سال پیش منتشر شد ولی چندین سال است نسخه ای از آن در بازار موجود نیست و ناشر هم اقدام به چاپ مجدد آن نکرده است. در این تذکره 110 نفر از شعرای قدیم استان قم شناسایی و معرفی شده‌اند.

پیشکسوت شعر آیینی کشور افزود: در این 15 سال شاعرانی به جز آن 110 شاعر را شناسایی کرده‌ام و همچنین لازم می‌بینیم که شاعران برجسته و تاثیرگذار معاصر هم در ویرایش دوم معرفی شوند. متاسفانه برای چاپ آن با مشکل مواجه هستیم و از سوی مسؤولان نیز حمایتی صورت نگرفته است.

در ادامه قاسم بابایی نیز با اشاره به وضعیت فرهنگی استان قم عنوان کرد: در راستای لزوم استفاده از هنرمندان در زمینه‌های تخصصی، به طرحی با عنوان «نظام مهندسی هنر» رسیدیم که براساس آن در اموری مانند شهرسازی لازم است تا هنرمندان رشته‌های مختلف نظارت تخصصی خود را اعمال کنند.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان قم افزود: متاسفانه وضعیت سازه‌های اماکن مذهبی تازه ساخت قم، ریشه در فرهنگ‌های ایرانی اسلامی ندارد در حالیکه هنرمندان توانمند زیادی در استان قم حضور دارند که متاسفانه از آن‌ها استفاده نمی‌شود. از سوی دیگر در اجرای طرح‌های شهرسازی پیش رو مانند طرح حرم به حرم باید از هنرمندان استان بهره برد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0eni.49nue15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما