يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : 62694
منبع : خبرگزاری مهر

انتقاد از وجود موازی‌کاری در فعالیت‌های مربوط به شعر در قم

قم نيوز : مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان قم گفت: در قم نهادهای مختلفی عهده‌دار برگزاری جلسات شعری هستند اما با یکدیگر تعامل و همکاری ندارند و این امر باعث موازی کاری شده است.
انتقاد از وجود موازی‌کاری در فعالیت‌های مربوط به شعر در قم
انتقاد از وجود موازی‌کاری در فعالیت‌های مربوط به شعر در قم
به گزارش قم نیوز محمدجواد الهی پور با اشاره به فعالیت‌های انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان قم در سال ۹۶ اظهار داشت: از آنجایی که شعر استان قم دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی است که در سطح ملی افتخارآفرین هستند، فعالیت در این عرصه از حساسیت‌های زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شاعران قم در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، افزود: در  میان برگزیده‌های بیشتر جشنواره‌ها و کنگره‌هایی که به صورت ملی برگزار می‌شود، حداقل نام یک شاعر قمی به چشم می‌خورد و این امر نشان از اعتلای سطح شعر قم دارد.

مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان قم تصریح کرد: در سال‌های گذشته با برگزاری جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر استانی آشیانه، برگزاری کارگاه‌های نقد شعر و شعرخوانی از جمله فعالیت‌های انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان قم بوده است که با استقبال شاعران قم مواجه شده است.

وی با اشاره به سهم شعر قم از جلسه دیدار شاعران با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در این جلسه که به صورت سالانه برگزار می‌شود و مهم‌ترین محفل ادبی کشور محسوب می‌شود، در هر سال حداقل ۴ تا ۵ شاعر از قم حضور دارند. به طوری که در جلسه سال گذشته ۴ شاعر قمی به شعرخوانی پرداختند.

الهی پور عنوان کرد: در قم نهادهای مختلفی مانند حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد، مرکز فرهنگی و هنری دفترتبلیغات اسلامی و بسیج هنرمندان عهده‌دار برگزاری جلسات شعری هستند اما آنگونه که لازم است با یکدیگر تعامل و همکاری ندارند و این امر باعث موازی کاری شده است.

وی با اشاره به انتشار کتاب مجموعه شعر از سوی شاعران قمی، بیان کرد: یکی از نقاط قوت شعر قم، انتشار کتاب‌های شعر از سوی شاعران است به طوری که هرسال حداقل ۵ مجموعه شعر توسط نشرهای تخصصی شعر، به چاپ می‌رسد. امسال نیز مجموعه شعرهای شاعران جوانی مانند میثم داودی، محمدمهدی خانمحمدی، فاطمه سلیمان پور و یوسف رحیمی به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgt393.ak9xy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما