سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 62790
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

نجات محیط زیست نیازمند ارتقاء سواد محیط زیستی است

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امروز باید با توسعه سواد محیط زیستی در جامعه، رفتار متعهدانه و مسؤولانه مردم در رابطه با محیط زیست را بهبود ببخشیم.
نجات محیط زیست نیازمند ارتقاء سواد محیط زیستی است
نجات محیط زیست نیازمند ارتقاء سواد محیط زیستی است
به گزارش قم نیوز تورج همتی در دیدار معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: با وجود آنکه همه ما ادعای باسوادی و علم و آگاهی داریم، محیط زیست کشورمان با بحران‌ها و چالش‌های متعدد محیط زیستی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه محیط زیست فرصت آزمون و خطا نداریم و باید تصمیم گیری‌ها و اقدامات در این حوزه بسیار دقیق و کارشناسی شده باشد، خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا در کلانشهر قم، شناسایی و مهار کانون‌های گرد و غبار، ساماندهی پسماندها و تأمین حقابه‌های زیست محیطی چهار اولویتی است که پیش روی ما قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت توسعه آموزش دانش محور و عمل گرا در عرصه محیط زیست تأکید کرد و گفت: امروز باید با توسعه سواد محیط زیستی در جامعه که در سال‌های گذشته آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است، رفتار متعهدانه و مسؤولانه مردم در رابطه با محیط زیست را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه افزایش آگاهی و شناخت مردم و مسؤولان نسبت به اهمیت محیط زیست به ویژه در حوزه مدیریت مصرف آب و انرژی بسیار مهم است، تصریح کرد: باید با کمک نظام آموزش و پرورش، سفیران محیط زیست در تمام خانه‌ها حضور داشته باشند، زیرا با تخریب محیط زیست بزرگترین سرمایه‌ها از دست خواهند رفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم نیز در این دیدار با اشاره به برخی رفتارهای ناهنجار در عرصه محیط زیست از سوی مردم، گفت: امروز هرکس در هر جایگاهی که باشد باید نسبت به مسأله محیط زیست دغدغه جدی داشته باشد، زیرا حفظ محیط زیست، حفظ سلامت و امنیت خودمان و فرزندانمان است.

وی از آمادگی کامل نهضت سوادآموزی استان قم برای ارائه آموزش‌های محیط زیستی به سوادآموزان و آموزش دهندگان خبر داد و گفت: با وجود بیش از 300 هزار نفر بیسواد و کم سواد در استان قم، نهضت سوادآموزی می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ زیست محیطی در جامعه باشد و این موضوع می‌تواند در سطح ملی نیز پیگیری و اقدامات مثبت و مؤثری در این جهت انجام شود.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcdz509.yt0xn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما