پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 62862
منبع : خبرگزاری فارس

فتاح: نگران اثرگذاری بالارفتن قیمت دلار بر افزایش فقر در جامعه هستیم

پیشتازی مردم قم در کمک به محرومین
قم نيوز : رئیس کمیته امداد گفت: افزایش قیمت ارز طی هفته‌های اخیر برای ما نگران کننده بود و امیدواریم که بالا رفتن قیمت ارز، فقر را در کشور بیشتر نکند.
نگران اثرگذاری بالارفتن قیمت دلار بر افزایش فقر در جامعه هستیم/پیشتازی مردم قم در کمک به محرومین
نگران اثرگذاری بالارفتن قیمت دلار بر افزایش فقر در جامعه هستیم/پیشتازی مردم قم در کمک به محرومین
به گزارش قم نیوز پرویز فتاح عصر امروز در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه شهر قم اظهار کرد: مرکزیت حوزه‌های علمیه در کشور و جهان تشیع در این شهر است، به همین دلیل یک مرکز فرهنگی به نام حضرت معصومه(س) را در شهر قم ایجاد کردیم و مددجویان کمیته امداد در این مرکز مورد آموزش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: امسال به دنبال توسعه برنامه‌های فرهنگی در مرکز حضرت معصومه(س) در شهر قم هستیم تا مددجویان کمیته امداد با حضور در این مرکز آموزش ببینند.

رئیس کمیته امداد افزود: به دنبال این هستیم که سرعت فقر بیشتر نشود، افزایش قیمت ارز طی هفته‌های اخیر برای ما نگران کننده بود و امیدواریم که بالا رفتن قیمت ارز، فقر را در کشور بیشتر نکند، باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دولتی و مردم در این شرایط بیشتر به فقرا کمک کنند.

فتاح، رسیدگی به مددجویان را سیاست کمیته امداد دانست و تصریح کرد: فقر نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد و طی سه سال اخیر آمار مددجویان کمیته امداد در قم کاهش پیدا کرد، اگر مهاجرت به این شهر کنترل شود، به جایی خواهیم رسید که در این شهر فقر نداشته باشیم.

وی ادامه داد: با دادن وام‌های اشتغال به مددجویان و آموزش به آن‌ها به دنبال توانمندکردن مددجویان هستیم، همچنین حدود 130 منزل برای این مددجویان کمیته امداد در شهر قم در سال گذشته خریداری شد که حل مساله اسکان، بسیاری از مشکلات معیشتی برای این مددجویان را حل می‌کند.

رئیس کمیته امداد افزود: هر چه که با حوزه‌های علمیه بیشتر در ارتباط باشیم و از ظرفیت علما استفاده کنیم، مشکلات کمیته امداد کاهش پیدا می‌کند.

فتاح با اشاره به عملکرد مردم استان قم در کمک به محرومین اظهار کرد: باید از مردم این استان تشکر کرد، انفاق و صدقات مردم این استان بالا است، 345 هزار تومان سرانه پرداخت ماهیانه مردم قم به ایتام این استان است که دو برابر سرانه کشور است.

وی ادامه داد: مردم استان قم در سال 96 بیشتر از سال 95 به محرومین کمک کردند که این نشان از ایثار بالای مردم این استان دارد، استان قم با توجه به جمعیتی که دارد، در زمینه کمک‌های نقدی مردم به محرومین در کشور دارای رتبه نخست است.

رئیس کمیته امداد افزود: پیشتازی مردم استان قم در کمک به محرومین باید الگویی برای استان‌های دیگر کشور باشد.

فتاح با اشاره به نتایج طرح مددکاری اسلامی در استان قم اظهار کرد: با تلاش خواهران مبلغه در این طرح تعدادی از زوجین جدا شده به دلیل اعتیاد و بیکاری دوباره ازدواج کردند و به زندگی مشترک بازگشتند.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: فردا طی جشنی 150 خانواری زیرپوشش کمیته امداد استان قم که جدا شده بودند، با همکاری مددکاران اسلامی دوباره ازدواج خواهند کرد، در این راستا به دنبال سرعت دادن به روند ازدواج زنان مطلقه سرپرست خانوار در کمیته امداد هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxj09.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما