پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 62882
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

حجت‌الاسلام ذوالنوری: روحانیون و طلاب پرچمدار هدایت انسان‌ها، آبادانی دین و آخرت هستند

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام به عنوان حاملان فرهنگ قرآن و عترت در ترویج معارف دینی در جوامع و کشورهای خود مؤثر هستند.
روحانیون و طلاب پرچمدار هدایت انسان‌ها، آبادانی دین و آخرت هستند
روحانیون و طلاب پرچمدار هدایت انسان‌ها، آبادانی دین و آخرت هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری با اشاره به اهمیت و پیام مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب، اظهار کرد: براساس فرمایش رسول خدا(ص) کتاب الله و عترت رمز و عامل سلامت، هدایت، عاقبت به خیری  و حسن عاقبت است.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی ترویج، از انزوا خارج کردن و حاکم کردن قرآن در شئون زندگی فردی و اجتماعی با همین اقدامات تقویت می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اذهان و توجه‌ها باید به سمت قرآن جلب شود، گفت: به دلیل آنکه روحانیون و طلاب پرچمدار هدایت انسان‌ها، آبادانی دین و آخرت هستند به طور طبیعی باید بیش از دیگران متمسک به قرآن باشند.

وی عنوان کرد: حفظ، قرائت صحیح، ترتیل، تجوید و درک مفاهیم قرآن کریم موارد مهمی است و از مسائل و آموزه‌های قرآنی محسوب می‌شود که باید به آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری، ضمن ارزیابی این مسابقات، گفت: این اقدام می‌تواند در فراگیر کردن فرهنگ احیای قرآن و روآوردن به قرآن در بین نسل‌های امروز و جدید بسیار مهم باشد، بنابراین شاهد هستیم هر سال مسابقات بین‌المللی قرآن با میدان‌داری جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: طلاب و روحانیون از کشورهای مختلف دنیا با شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن در قم حضور پیدا می‌کنند و در این بخش فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن را می‌آموزند و به عنوان حاملان فرهنگ قرآن و عترت در ترویج معارف دینی در جوامع و کشورهای خود مؤثر هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از همه دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان‌های دیگر و ادارات همکار و پشتیبانی‌کننده، اساتید، داوران، شرکت‌کنندگان، روحانیون و طلاب و سایر اقشار بهره‌مند از این مسابقه  تقدیر و تشکر و برای آنها موفقیت و سربلندی را آرزو کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf0cdv.w6d0cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما