جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 62906
منبع : خبرگزاری مهر

دو نعمت ائمه(ع) برای مردم/ ثواب زیارت امام حسین(ع) برابر حج است

قم نيوز : یکی از اساتید حوزه و دانشگاه، هدایت‌گری و شفاعت را دو نعمت بزرگ دنیوی و اخروی ائمه(ع) برای مردم دانست و گفت: زیارت در بهبود و درونی شدن فضائل اخلاقی جامعه مؤثر است.
دو نعمت ائمه(ع) برای مردم/ ثواب زیارت امام حسین(ع) برابر حج است
دو نعمت ائمه(ع) برای مردم/ ثواب زیارت امام حسین(ع) برابر حج است
به گزارش قم نیوز شعبان امسال بهاری در بهار است، وقتی همه درخت‌ها سبز شدند، زمانی که شکوفه‌ها و گل‌های یاس و نرگس باز می‌شوند و عطر زنده شدن زمین مرده به مشام می‌رسد، کدام موضوع قشنگ‌تر از اعیاد شعبانیه می‌تواند این لطافت و حسن و زیبایی را ماندگار کند؟
چه زیباست با جشن میلاد سالار شهیدان، حسین بن علی(ع) و عباس و سجاد و علی اکبرش(ع) به استقبال میلاد دردانه خاندان رسول، یعنی مهدی فاطمه(ع) برویم.
چه آرامش بخش است که ماه مهمانی خدا را با این‌چنین اعیادی پیش رو داریم از زمین و آسمان نعمت بهار در بهار بر ما جاری و ساری است.
وقتی فرزند دوم علی(ع) و فاطمه(س) قدوم مبارکش را در عالم هستی گذاشت، نبی اکرم(ص) با شادی وصف ناشدنی به خانه دخترش و دامادش شتافت و به محض وارد شدن، تقاضا کرد نوزاد را به محضرش بیاورند.
در روایت است که نامش را از محضر الهی جبرئیل با خود آورد و نام «حسین» به تبعیت از نام فرزند هارون برادر موسی که «شبیر» نام گرفت، نام‌گذاری شد. مگر رابطه علی(ع) و محمد(ص) کمتر از برادری هارون و موسی بود؟
اوج عشق و علاقه رسول خدا(ص) به حسین(ع) را می‌توان از این جمله که «حسین از من است و من از حسینم» فهمید. امری که کوردلان تاریخ و مزدوران سیاهی دربار بنی امیه نخواستند درک کنند و چشمشان را بر وصیت ختم رسل(ع) بستند و در کربلا و فی الواقع نه حسین(ع) را که ریشه منحوس و تاریخ ننگین خود را سربریدند.
که اگر اینگونه نبود و نبود خون پایدار پسر فاطمه(ع)، امروز پس از قرن‌ها زمین و زمان در روز میلادش چنین شکفته نمی‌شد و شادی نمی‌کرد.
شعبان، این ماه الهی، این ماه عطرآگین به قدوم فرزندان علی(ع) را می‌توان چنان پاس داشت که نعماتش در دنیا و عقبی دست بندگان و محبان خاندان رسول(ص) را بگیرد.

وجود ائمه(ع) برای تفسیر معصومانه از آیات الهی بود
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت علی اکبر(ع) و همچنین تبریک میلاد امام زمان(ع) در نیمه شعبان، اظهار داشت: زمانی که قرآن کریم بر پیامبر(ص) نازل شد، خود ایشان به عنوان یک مفسر قرآن معرفی شدند.
حجت الاسلام حسینعلی اکبری‌نیا افزود: لازمه توسعه قرآن کریم و پیام آن وجود افرادی بعد از پیامبر(ص) برای تفسیر معصومانه از آیات الهی بود، به این معنی که قرآن توسط افرادی برای مردم تفسیر شود که خود مصون از خطا هستند.
وی با بیان اینکه چنین افرادی نمی‌توانستند خارج از دایره امامت باشند، ادامه داد: در واقع قرآن کریم به معلمانی برای نسل بشر و هدایت آن احتیاج داشت، بنابراین یکی از فلسفه‌های اصلی وجودی ائمه اطهار(ع) همین موضوع است.
فلسفه وجودی امت مسلمان اطاعت از ائمه(ع) است
مدیر موسسه فرهنگی نور قم گفت: دیگر فلسفه وجودی این عزیزان برای هدایت و رهبری مردم در کنار آموزش درس‌های قرآن بود، همان‌طور که فلسفه وجودی امت مسلمان نیز اطاعت از ائمه(ع) است، خب این موضوع در زمان حیات ائمه(ع) لحاظ شد و در زمان آغاز غیبت صغری امام عصر(ع) نیز چهار نائب ایشان تفویض شد، همچنین با آغاز غیبت کبری نیز شاخص‌ها و مصادیقی برای رهبری امت مشخص شد که امروز بعد از صدر اسلام یک‌بار دیگر شاهد برقراری حکومت ولایت فقیه در امتداد حکومت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) هستیم.
در زمینه شفاعت و سود اخروی نیز زیارت امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) شفاعت اخروی در پی دارد
حجت الاسلام اکبری‌نیا تأکید کرد: اما نعمت‌هایی که از ائمه اطهار(ع) می‌رسد از دو وجه برای جامعه مسلمان اهمیت دارد، اول نفع دنیوی آن است که موجب هدایت انسان‌ها به یک زندگی سالم و موفق می‌شود، دوم نفع اخروی و نعمت شفاعت آن‌ها برای مردم است.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه داشت: نمونه این دو نعمت وجود پربرکت امام حسین(ع) برای شیعیان است، ما می‌دانیم که خوردن هر خاکی توصیه نمی‌شود اما خاکی که از تربت ایشان گرفته می‌شود را حتی در دهان نوزاد هم می‌گذارند، همچنین زیارت ایشان چنان فضیلتی دارد که آن را در کنار حج و حتی زیارت پیامبر(ص) برابر می‌دانند.
وی در این باره گفت: یک سود مهم زیارت این است که در جهت هدایت گری و تکمیل این روند است، قطعاً زیارت در بهبود و درونی شدن فضائل اخلاقی جامعه تأثیرگذار است، در زمینه شفاعت و سود اخروی نیز زیارت امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) شفاعت اخروی نیز در پی دارد.
https://qomnews.ir/vdcceoqe.2bqix8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما