جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : 62924
منبع : خبرگزاری ايرنا
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جامعه را برای پایه ریزی حکومت جهانی آماده کنیم

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مناسبت میلاد بزرگان دین درایام شعبان بویژه ولادت امام حسین(ع) و حضرت قائم آل محمد(عج) فرصت بسیار عظیمی برای آماده سازی جامعه برای ظهور و پایه ریزی حکومت جهانی حضرت مهدی می باشد.
جامعه را برای پایه ریزی حکومت جهانی آماده کنیم
جامعه را برای پایه ریزی حکومت جهانی آماده کنیم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی روز جمعه اظهار داشت: ما در این ایام، باید سطح معرفت جامعه را نسبت به این الگوهای الهی بالا ببریم. متاسفانه تاکنون دراین زمینه کوتاهی کرده ایم.
وی ادامه داد: رسانه ها باید چنان در مورد ماه شعبان و مناسبت های آن قلم بزنند که تاثیر آن در حرکت جامعه به سمت آرمان های مقدس اسلامی در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی نمایان باشد.
رجبی گفت: یکی از تدبیرهای الهی در حوزه مسائل معنوی، توجه به مناسبت و میلادهای معصومان و بزرگان دینی می باشد، تکریم و بزرگداشت این الگوی های معنوی و انسانی، به صورت مکرر در قرآن کریم و روایات آمده است.
وی افزود: پیامبر اسلام (ص) در وصف ایام شعبانیه فرمودند: شعبان ماه من است و عشق و ارادت به خود را به این ماه ابراز داشتند، ما نیز باید بر اساس تعالیم دینی و آموزه های اهل بیت (ع)، برای پاس داشتن این روزهای مقدس، تمام تلاش خود را به کار بگیریم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما باید به سمت جامعه آرمانی حضرت مهدی (عج) حرکت کنیم و دراین مسیر باید الگوهایی مانند رشادت های حضرت سیدالشهدا (ع)، قمر بنی هاشم(ع) و حضرت سجاد (ع) و سایر انبیاء و اولیای الهی را مدنظر داشته باشیم.
وی افزود: ایام شعبانیه حاوی این پیام است که ما در این مناسبت ها، باید سطح معرفت و اعتقاد خود را نسبت به جایگاه بزرگان دینی خود بالا ببریم.
وی تصریح کرد: هر چند جشن و شادی بسیار خوب و اظهار محبت مهم است ولی سرمشق قرار دادن ائمه اطهار (ع) بویژه در فضائل اخلاقی، اجتماعی و فردی و اطاعت پذیری از آنها و در دوران غیبت، تبعیت از از ولایت فقیه، مهمترین رسالت ما در این عصر و زمان است.
رجبی خاطرنشان کرد: باید از فرصت ماه شعبان برای خودسازی، الگوگیری از بزرگان دینی و آشنایی با جلوه های مهم انسانی و اخلاقی ائمه اطهار (ع) به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام /138
 
https://qomnews.ir/vdcc0oqe.2bqii8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما