شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 62942
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم در پیامی به مناسبت هفته سلامت مطرح کرد

افزایش چشمگیر سرانه تخت‌های بیمارستانی در قم

قم نيوز : استاندار قم با صدور پیامی فرارسیدن هفته سلامت را گرامی داشت و افزايش چشمگير سرانه تخت‌هاي بيمارستاني با تكميل و بهره برداري از بيمارستان‌هاي جديد التأسيس فرقاني و شهداي نيروگاه را از جمله اقدامات صورت گرفته در این عرصه دانست.
افزایش چشمگیر سرانه تخت‌های بیمارستانی در قم
افزایش چشمگیر سرانه تخت‌های بیمارستانی در قم
به گزارش قم نیوز در پیام مهدی صادقی به مناسبت هفته ملی سلامت آمده است: یک الی 7 اردیبهشت به نام "هفته ملی سلامت" با موضوع پوشش همگانی سلامت و شعار سلامت برای همه نامگذاری شده است. این هفته فرصت ارزشمندی برای تبیین اهمیت و جایگاه محوری سلامت در توسعه پایدار و آگاه سازی و جلب مشارکت و همراهی عموم مردم و نهادها در مسیر تحقق هر چه بهتر برنامه‌های این حوزه است.

در این پیام آمده است: تندرستی و سلامت، لازمه رشد و کمال انسان و از نعمت‌های با ارزش الهی است. مکتب اسلام جایگاه ویژه ای برای بهداشت و سلامت قائل شده و در احادیث و روایات متعددی، توجه به اصول و توصیه‌هایی در راستای مراقبت از نعمت سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های مختلف جسمی و روحی مورد تأکید قرار گرفته است. بدون شک جامعه سالم، بستر ساز توسعه و رشد و شکوفایی کشور در همه زمینه‌ها است از این رو  پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در دولت تدبیر و امید، اقدامات و برنامه ریزی‌های ارزنده ای در مسیر بهبود و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه و افزایش امید به زندگی صورت گرفت.

در این پیام اضافه شده است: همسو با این نگاه ویژه دولت، در استان قم نیز اقدامات عظیم و تأثیرگذاری در حوزه بهداشت و درمان انجام گرفته است از جمله اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت و بهداشت با نگاه عدالت محوری و با هدف بهبود کیفیت، توزیع عادلانه و دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، راه اندازی نخستین پایگاه اورژانس هوایی کشور در قم، افزایش چشمگیر سرانه تخت‌های بیمارستانی با تکمیل و بهره برداری از بیمارستان‌های جدید التأسیس فرقانی و شهدای نیروگاه، احداث بیمارستان در شرف افتتاح حضرت امیرالمؤمنین(ع)، آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی پردیسان و دیگر اقدامات زیرساختی حوزه سلامت استان که مجاورین و زائرین شهر کریمه اهل بیت(س) از آن‌ها منتفع شده و یا در آینده نزدیک از برکات آن بهره مند خواهند شد.

در این پیام اضافه شده است: فرصت را مغتنم شمرده، فرارسیدن هفته سلامت و تقارن آن با فرخنده اعیاد شعبانیه را به دست اندرکاران و تلاش گران عرصه بهداشت و سلامت به ویژه  جامعه فرهیخته پزشکان و پرستاران زحمتکش استان تبریک عرض کرده و ضمن قدردانی از زحمات، برای تمامی این عزیزان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdccioqe.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما