چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : 63146
منبع : خبرگزاری تسنیم

هنرمند قمی: نقاشی تصاویرشهدا برای من احساس آرامش به همراه دارد

قم نيوز : نقاش قمی گفت: نقاشی تصاویر شهدا به من احساس آرامش می‌دهد و تاکنون در این چهارماه، ده تصویراز شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم کشیده‌ام که این اقدام برای من فوق العاده است.
هنرمند قمی: نقاشی تصاویرشهدا برای من احساس آرامش به همراه دارد
هنرمند قمی: نقاشی تصاویرشهدا برای من احساس آرامش به همراه دارد
به گزارش قم نیوز شهدا دارای ارزش و اهمیت بسیار بالایی هستند و خداوند نیز بر این موضوع تاکید کرده و در قرآن کریم آمده است که شهدا همیشه زنده هستند.

منظور از زنده بودن و زندگى در آیات الهی همان حیات و زندگى برزخى است که ارواح پس از مرگ دارند، ولى از آن‌جا که حیات شهیدان یک حیات فوق العاده عالى و آمیخته با انواع نعمت‌هاى معنوى است  و به‌علاوه موضوع سخن در آیه آن‌ها هستند، تنها نام از آن‌ها برده شده است، شهدا به قدرى غرق مواهب حیات معنوى هستند که گویا زندگى سایر برزخیان در مقابل آن‌ها چیزى نیست.

خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ اَمْواتاً بَلْ اَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ» اى پیامبر! هرگز گمان مبر کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزى داده می‌شوند.

زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا همواره مورد توجه است و هرشخصی بنابر جایگاهی که دارد وظیفه دارد در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد،زهرا نیک نقاش و هنرمند قمی یکی از افرادی است که تصاویر شهدا را نقاشی می‌کند و به باور خود این اقدام انرژی و روحیه مضاعفی می‌دهد.

 این هنرمند و نقاش قمی نمایشگاهی در نگارخانه شهید کلهری برگزار کرد که ضمن کشیدن تصویر شهید کلهری فرمانده گردان سیدالشهدا(ع)، تصاویر شهیدان ابراهیم هادی و نیازمند از شهدای دفاع مقدس و شهیدان ایمانی و لطفی نیاسر شهدای مدافع حرم را نیز نقاشی کرده است،زهرا نیک طی مراسمی که با حضور برخی از مسئولان استان قم و همرزمان این شهدا برگزار شد، نقاشی این شهدا را به خانواده آنها اهدا کرد.

خبرنگار تسنیم با این نقاش قمی به گفت و گو نشسته است که در ادامه می‌خوانید:

* ضمن معرفی خود بگویید که از چه زمانی به نقاشی علاقه مند شدید؟

نیک:زهرا نیک سال 65 در شهر مقدس قم به دنیا آمدم و ازدوران  کودکی به حرفه نقاشی علاقه مند بودم و این موضوع سبب شد که از سال 86 به صورت حرفه ای کار نقاشی را ادامه دادم.

*چه سبکی را در حرفه نقاشی دنبال می‌کنید؟

نیک: سبک کاری من رنگ روغن و پاستل و آب روغن کار کردم و بیشتر علاقه به سیاه قلم دارم، حدوداً 200 اثر نقاشی خلق کردم و بسیاری از آن‌ها را هدیه دادم .

* چه موضوعی سبب شد که به نقاشی تصاویر شهدا علاقه مند شوید؟

نیک: وقتی که علاقه‌ام به سبک سیاه قلم بیشتر شد تصویر شهید ایمانی شهید مدافع حرم را کشیدم و این موضوع سبب شد تاترغیب شوم تا تصاویر برخی از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را نقاشی کنم.

نقاشی تصاویر شهدا به من احساس آرامش می‌دهد و تاکنون در این پنج ماه، ده تصویراز شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم کشیده‌ام که این اقدام برای من فوق العاده است.

انگیزه‌ام از نقاشی کردن تصاویر شهدا این است که بتوانم از خانواده شهدا تشکر و قدردانی کنم چون شهدا گردن ما حق دارند و هرکسی به اندازه توان خود به تجلیل از خانواده آن‌ها بپردازد.

در مدت 4 ماه ده تصویر شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را نقاشی کردم و همچنین پیش از این تصویراهل بیت (ع) را کشیده بودم.

* در نمایشگاهی که برگزار کردید نقاشی شهدا را به خانواده انها اهدا کردید در این زمینه توضیح دهید؟

نیک: نمایشگاهی به مدت سه روز در نگارخانه شهید کلهری برگزار کردم که در این نمایشگاه 30 عدد تصویر طبیعت و شهدا در بازدید عموم قرار گرفت، در این نمایشگاه تصاویر شهیدان نیازمند و کلهری و لطفی نیاسر به خانواده آن‌ها اهدا شد که حس بسیار خوبی برای من داشت.

* چه درخواستی از مسئولین برای حمایت از آثار خود دارید؟

نیک: این نمایشگاه با هزینه شخصی خودم برگزار شد اما متاسفانه تاکنون مسئولین استان قم هیچ کمکی برای برگزاری نمایشگاه‌هایم انجام ندادند،از مسئولین استان خواستار حمایت‌های بیشتری برای برگزاری نمایشگاه‌های آثار نقاشی خود هستم تا بتوانم با جدیت بیشتری اقدام به نقاشی تصاویر شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس بکنم.

گفت و گو و گزارش از سید احمد نجفی اردبیلی

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcjmvem.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما