چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 63187
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم مطرح کرد

کاهش تعداد واحدهای صنفی بدون پروانه در قم

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم گفت: در گذشته تعداد واحدهای بدون پروانه کسب در استان، 10 هزار واحد بود که اکنون به سه هزار واحد رسیده است.
کاهش تعداد واحدهای صنفی بدون پروانه در قم
کاهش تعداد واحدهای صنفی بدون پروانه در قم
به گزارش قم نیوز سید ابراهیم صحفی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت واحدهای صنفی استان قم اظهار کرد: در گذشته تعداد واحدهای بدون پروانه کسب در استان، 10 هزار واحد بود که اکنون به سه هزار واحد رسیده است، همچنین بر مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق در واحدهای صنفی قم تاکید داریم.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی پس از عید نوروز به دلیل تلاطم قیمت ارز عرصه کالا به بازار را متوقف کردند و به همین دلیل کمبود کالا در بازار وجود دارد، باید دولت فکری در این زمینه کند.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم افزود: باید دستگاه‌های دولتی به صورت ویژه از واحدهای صنفی که کالاهای ایرانی عرضه می‌کنند، حمایت خاصی داشته باشند تا اصناف استان به این کار تشویق شوند.

با اشاره به وضعیت کسب‌وکارهای مجازی در استان قم اظهار کرد: رونق این کسب‌وکارها از جمله مهم ترین محورهای فعالیت‌های اقتصادی در استان در سال جاری است، اتاق اصناف استان قم به صورت جدی پیگیر راه اندازی کسب‌وکارهای مجازی در استان است.

وی ادامه داد: صنوف دارای کمترین بار مالی برای دولت هستند، آن‌ها انتظار حمایت بیشتری را از سوی دولت در زمینه بیمه و مالیات ارزش افزوده دارند، رقم مالیات برای برخی از صنوف استان قم بالا است، همچنین افزایش دریافتی‌های شرکت‌های بیمه از واحدهای صنفی استان، تاثیر منفی در رونق کار این واحدها گذاشته است.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم افزود: رکود سنگینی بر فعالیت واحدهای صنفی استان حاکم است و این واحدها مشکلات زیادی دارند، به همین دلیل دریافت تسهیلات برای واحدهای صنفی استان قم با نرخ سود 18 درصد توجیه اقتصادی ندارد.

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به حضور گسترده در زائرین در استان خاطرنشان کرد: میلیون‌ها زائر در طول سال به شهر قم می‌آیند، عمده سوغات زائرین از این شهر کالاهای چینی است، باید به دنبال این باشیم که کالای مورد نیاز زائرین استان قم از داخل خود استان تامین شود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcefz8p.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما