پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب : 63194
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس جهاددانشگاهی قم:

جشنواره ملی مهدویت با هدایت های علما و حوزه برگزار می شود

قم نيوز : رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بر لزوم استفاده هرچه بیشتر جشنواره ملی مهدویت از حوزه و مراکز حوزوی مراجع و علمای حوزوی تاکید کرد.
جشنواره ملی مهدویت با هدایت های علما و حوزه برگزار می شود
جشنواره ملی مهدویت با هدایت های علما و حوزه برگزار می شود
به گزارش قم نیوز دکتر محمد حیدری امروز در مراسم رونمایی از وبسایت، پوستر و لوگوی جشنواره ملی مهدویت در مسجد مقدس جمکران با ذکر این مطلب که جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است گفت: در ابتدای انقلاب به دلیل حوادث حین انقلاب تولیت امور دانشگاه را برای رتف و فتق امور به عهده گرفت.

وی افزود: در ایام تعطیلی دانشگاه ها جهاد مکلف شد که مسایل مرتبط به اساتید و نخبگان دانشگاه را ساماندهی کند و ایده های مناسبی برای توسعه دانشگاه پس از انقلاب اجرایی شد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی نیز جهاد در مقام پژوهش و تولید نیازهای کشور در عرصه جنگ تحمیلی و همچنین تولید وسایل و تجهیزات و ادوات و ماشین آلات فعالیت داشت.

وی گفت: پس از جنگ نیز در عرصه های آموزشی و فرهنگی فعالیت های خود را توسعه داد؛ در بخش فرهنگی، برنامه های ملی بسیاری در کشور انجام می شود که به دنبال توسعه نشاط و شادابی بالندگی در این برنامه ها هستیم؛ این شادابی در قالب معرفت افزایی دینی است.

حیدری بیان کرد: در بخش آموزش، 600 هزار دانشجو در جهاددانشگاهی کشور آموزش می بینند؛ در این عرصه به دنبال آموزش هایی هستیم که مهارت هایی که بتواند دانشجویان را جذب بازار کار و سرمایه کند را ارایه دهد.

وی اظهارکرد: جهاددانشگاهی از معدود نهادهایی است که رهبر معظم انقلاب هر ساله به بهانه های مختلف از آن به نیکی یاد میکنند و تاکیدات و رهنمودهای حکیمانه خویش را برای ارتقای فعالیت های جهاد ارایه می دهیم.

وی بیان کرد: کشور ما از دانشی که توسط جهاددانشگاهی در عرصه سلول های بنیادی ایجاد کرده است امروزه جزو کشورهای پیشرفته جهان است است؛ در زمینه یوپی اس های صنعتی وتولیدات مخابراتی و اپتیکی و... جهاد دانشگاهی توانسته است به ارتقای علمی کشور کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: جهاددانشگاهی قم جشنواره مهدویت را به عنایت مراجع و علمای حوزه و فعالان عرصه های فرهنگی کلید زده است؛ مراکز متعددی در این باب فعالیت می کند ولی در عرصه دانشگاهی این تلاش ها مهجور مانده است؛ این جشنواره به دنبال ورود خروجی های تولید شده در مراکز علمی و تخصصی حوزوی در حوزه مهدویت است.

وی بیان کرد: این جشنواره به دنبال پاسخگویی به شبهات در حوزه های علمی و دانشگاهی و عمومی است؛ مسایلی چون غیبت امام زمان(عج) و.... از شبهاتی است که باید به خوبی به آن در جامعه پاسخ دهیم؛ مفهوم انتظار در بین قشر جوان و دانشگاهی کشور باید به خوبی تشریح شود زیرا انتظار در واقع بسنده نکردن به وضع موجود است و شیعه معتقد به این حرکت و جوشش درونی برای ارتقای جامعه به سمت رسیدن به جامعه مطلوب زمینه ساز است.

حیدری اظهارکرد: محورهای این جشنواره شامل مهدی(عج) باوری، مهدی(عج) یاوری و مهدی(عج) زیستی و سبک زندگی است؛ در مدت زمانی که تا برگزاری مراسم اختتامیه در نیمه دوم سال است کارگاه ها و نشست های تخصصی برگزار خواهد شد.

وی گفت: یکی از برکات این جشنواره اتفاق نظر و همراهی عجیب و غیر قابل وصف نهادهای مختلف استان و کشور است و در هر جلسه باب های مبارکی برای توسعه فعالیت های فرهنگی و مهدوی گشوده می شود.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcc0sqe.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما