چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 64058
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

مشارکت 60 مبلغ در اجرای طرح ضیافت الهی در قم

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: 60 تن از مبلغین در طول ماه مبارک رمضان در بقاع امامزادگان استان، ویژه برنامه ضیافت الهی را اجرا خواهند کرد.
مشارکت 60 مبلغ در اجرای طرح ضیافت الهی در قم
مشارکت 60 مبلغ در اجرای طرح ضیافت الهی در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ماه یک برنامه تربیتی تمام عیار برای انسان پیش بینی شده است و ماه رمضان می‌تواند الگویی برای زندگی انسان در طول سال باشد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، انسان از اذان صبح تا اذان مغرب از خوردن و آشامیدن و یک سری کارهای مباح دیگر منع شده، دلیل این مساله این است که انسان به خویشتن برسد و با خودشناسی بتواند که خدا را هم بشناسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: سازنده ترین دستورات تربیتی توسط خداوند برای ماه رمضان صادر شد و انسان باید به صورت تمام عیار در این دوره تربیتی در ماه مبارک رمضان حضور پیدا کند.

حسینی مقدم با اشاره به برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه رمضان اظهار کرد: این سازمان با هدف اجرای امینانه نیات واقفین و تبدیل کردن مزار امامزادگان به قطب‌های فرهنگی، طرح ضیافت الهی را در مزار امامزادگان در ماه مبارک رمضان اجرا خواهد کرد.

وی ادامه داد: 60 تن از مبلغین در طول ماه مبارک رمضان در مزار امامزادگان استان قم، برنامه‌های مختلفی همچون اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت، بیان احکام شرعی، برگزاری جلسات سخنرانی، برگزاری مراسم میلاد امام حسن(ع)، برگزاری مراسم رحلت حضرت خدیجه(س) و برگزاری مجالس احیا در شب‌های قدر را انجام می‌دهند.

حسینی مقدم با اشاره به برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مزار امامزادگان استان اظهار کرد: این مراسم با حضور قاریان ملی و بین المللی در تعداد 10 بقعه متبرکه در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، همچنین در این ماه شاهد برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان در تعدادی از مزار امامزادگان استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: سفره‌های ساده افطاری در مزار 20 تن از امامزادگان استان قم در ماه رمضان برگزار می‌شود، همچنین برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و ترویج وقف، عفاف و حجاب از جمله برنامه‌های خیمه‌های معرفت در این ماه در مزار امامزادگان استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: رسانه‌ها باید در خصوص برنامه‌های مزار امامزادگان در استان اطلاع رسانی لازم داشته باشد، مزار امامزاده علی بن جعفر، مزار امامزاده شاه سید علی، مزار امامزاده شاه ابراهیم و مزار امامزاده زینت خاتون از جمله مزار امامزادگانی در استان قم است که در آن برنامه‌های ویژه ماه رمضان برگزار می‌شود.

حسینی مقدم با اشاره به وضعیت امنیت در مزار امامزادگان استان قم اظهار کرد: اکیپ‌های امنیتی و دوربین‌های مداربسته در تعداد زیادی از امامزادگان راه اندازی شده است، همچنین از توان نیروی انتظامی در مناسبت‌ها در مزار امامزادگان استفاده می‌کنیم، همچنین از خادمان افتخاری هم مزار امامزادگان کمک می‌گیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از مزار امامزادگان در استان قم فاقد هر گونه منابع درآمدی هستند و باید تمهیدات خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc4xqe.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما