جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 64155
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس انجمن سينماي جوان استان قم:

فيلم‌سازان عرصه فيلم كوتاه حمايت شوند/100 فیلمساز قمی حامی ندارد

قم نيوز : رئيس انجمن سينماي جوان استان قم گفت: مي‌توانيم فيلم‌هايي در زمينه حمايت از كالاي ايراني و موضوعات مختلف ديگر توليد كنيم و به اين وسيله حمايت‌هايي از فيلم‌سازان صورت گيرد.
فيلم‌سازان عرصه فيلم كوتاه حمايت شوند/100 فیلمساز قمی حامی ندارد
فيلم‌سازان عرصه فيلم كوتاه حمايت شوند/100 فیلمساز قمی حامی ندارد
به گزارش قم نیوز رضا ابوذر امروز  با بیان اینکه فیلم‌سازی هنر فراگیر است اظهار کرد: همه افراد به ویژه نسل جوان به این رشته علاقه‌مند هستند و می‌خواهند در این رشته وارد شوند و فعالیت کنند. نسل جوان برداشت‌ها و نگاه‌های مختلفی از سینما و بازیگری دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 65 تاکنون تعداد زیادی از افراد در انجمن سینمای جوان آموزش‌هایی دریافت کردند و مشغول فعالیت‌های هنری به ویژه در عرصه کارگردانی فیلم شدند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم با اشاره به راهکارهای مختلف برای تولید فیلم گفت: زمینه کاری فیلم‌سازان قمی تولید فیلم کوتاه است که برای مسؤولان هزینه چندانی ندارد. حمایت بخش‌های خصوصی نیز امکان‌پذیر نیست زیرا فیلم کوتاه برگشت مالی و سودی ندارد البته باید در نظر داشت تولید فیلم کوتاه به مراتب سخت‌تر از فیلم بلند است.

وی خاطرنشان کرد: باید مکان‌های دولتی در این زمینه ورود پیدا کنند البته بخشی از حمایت‌ها را اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌دهد و در زمینه برگزاری جشنواره‌ها و اکران‌ فیلم‌ها پشتیبانی‌هایی دارد.

ابوذر تولید فیلم را یکی از بهترین راه‌های تبلیغات کالاها ذکر کرد و افزود: به عنوان مثال اگر اداره برق می‌خواهد فرهنگ کم مصرف کردن را رواج دهد بهترین راهکار آن تولید فیلم است یا حتی می‌توانیم فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس تولید کنیم که در این زمینه همکاری ارگان‌های مربوطه ضروری است و بدون حمایت آنها نمی‌توان فیلم دفاع مقدس تولید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مدافعان حرم وظیفه تولید فیلم وجود دارد تا ایثارگری و از خودگذشتگی  مدافعان حرم به تصویر کشیده شود.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: می‌توانیم فیلم‌هایی در زمینه حمایت از کالای ایرانی و موضوعات مختلف دیگر تولید کنیم البته شرط لازم آن حمایت از فیلم‌سازان  است.

وی با بیان اینکه بیش از 100 نفر فیلم‌ساز ثابت در استان قم وجود دارد گفت: این فیلم‌سازان در عرصه فیلم کوتاه در حال فعالیت هستند ولی کسی از آنها حمایت نمی‌‌کند. 

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcam6ni.49nym15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما