جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 64158
منبع : خبرگزاری ايرنا
خطیب جمعه قم:

تداوم برجام درگرو تضمین منافع ملی ایران توسط اروپاست

قم نيوز : خطیب جمعه قم با تقدیر از تلاش تیم مذاکره کنندگان کشورمان گفت: آنان باید به گونه ای با اروپا مذاکره نمایند تا تضمین لازم را گرفته و منافع ملت ایران برای تداوم برجام حفظ شود.
تداوم برجام درگرو تضمین منافع ملی ایران توسط اروپاست
تداوم برجام درگرو تضمین منافع ملی ایران توسط اروپاست
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری درخطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر، با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهارداشت: سالها است که آمریکا دشمنی خود را به شکل های مختلف به ملت ایران نشان داده است ولی امروز اوج دشمنی این کشور را می توان در سخنان ترامپ شنید که هر روز ملت ما را تهدید می کند.
وی سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا ،علیه جمهوری اسلامی را اراجیف دانست و ادامه داد: به نمایندگی از ملت ایران به آقای ترامپ می گوییم که شما غلط می کنید.

وی با بیان اینکه مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی، مساله هسته ای، توان موشکی و نفوذ منطقه ای نیست گفت: آمریکا به دنبال تسلط بر ایران و ازبین بردن هویت انقلابی نظام اسلامی است تا کشور همچون زمان رضا شاه نوکر و مطیع آمریکا باشد.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام اقدامی قابل انتظار بود گفت: مسئولان و تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات هسته ای هر چه در توان داشتند انجام دادند ولی نتوانستند تضمین لازم از آمریکا بگیرند و این موجب شد تا آمریکا با تمام وقاحت از برجام خارج و حتی حاضر نیست هزینه ای برای آن بپردازد.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی به دنبال تعامل با دنیاست ولی این به معنای نادیده گرفتن منافع ملی خود نیست.
'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا 2 هفته پیش در سخنانی از خروج این کشور از توافق بین المللی ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران خبر داد. این اقدام با مخالفت صریح اتحادیه اروپا روبرو شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: 70 سال پیش غده سرطانی اسرائیل به کمک انگلیس در فلسطین شکل گرفت و روز نکبت در تاریخ به ثبت رسید و در روزهای گذشته نیز رئیس جمهوری مغرور آمریکا قدس را پایتخت اسرائیل غاصب خواند که با کشتار فلسطینان در این روزها، روز خون نیز در فلسطین شکل گرفت.
خطیب جمعه قم با بیان اینکه سران عرب درموضوع انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس شریف به فلسطینان خیانت کردند اظهار داشت: روز نکبت را انگلستان و روز خون را آمریکایی ها در فلسطین رقم زدند. 
آیت الله حسینی بوشهری ، کشتار بیش از 60 فلسطینی و حدود 2 هزار مجروح به دست دژخیمان اسرائیلی را جنایت جدید این رژیم دانست و گفت: آمریکا با تقارن سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی و انتقال پایتخت خود به قدس به دنبال حادثه ای تاریخی بود ولی این اقدام موجب رسوایی و انزوای آمریکا شد.

وی با بیان اینکه اقدام آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب، خیانت بزرگ به دنیای اسلام است، ادامه داد: آمریکا در اوج انزوا سفارت خود را به قدس منتقل کرد و حتی همدستان اروپایی آمریکا نیز او را حمایت نکردند. 
با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای ، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را اعلام کرد. 
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد. 

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است. 
قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به حملات اسرائیل غاصب به سوریه و پاسخ متقابل مقاومت گفت:مقاومت در پی این تعرض، 66 موشک به 10 پایگاه حساس نظامی رژیم صهیونیستی شلیک کرد که این امر موجب شد تا آنها دچار سکوتی مرگبار شوند.

وی ادامه داد: در پی پاسخ مقتدرانه مقاومت به حملات اسرائیل غاصب ، سران این رژیم برای توقف حملات مقاومت دست به دامن میانجی گری روسیه شدند و تضمین دادند که دیگر به پایگاه های ایران در سوریه حمله نکند که این موضوع، نشان از عظمت و اقتدار ملت ایران است.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ماجراجویی های خود در سوریه، روز پنج شنبه 20 اردیبهشت ماه مواضع نیروهای سوری را در استان قنیطره از جمله شهر «البعث، خان ارنبه و...» هدف قرار دادند که در پی این حملات نیروهای مقاومت در اقدامی متقابل به پایگاه های حساس نظامی اسرائیل غاصب در منطقه جولان اشغالی شلیک کرد.

وی در ادامه همچنین با اشاره به انتخابات لبنان و عراق گفت: انتخابات لبنان جهان را دچار شگفتی کرد به وطوری که با وجود هجمه سنگین علیه حزب الله، بیش از نیمی از کرسی های پارلمان لبنان در اختیار حزب الله و همپیمانان او قرار گرفت.
خطیب جمعه قم ادامه داد: درانتخابات عراق هم با وجود اینکه هیچ یک از گروه های سیاسی موفق به کسب اکثریت پارلمان عراق نشدند ولی به نظر می رسد که در مجموع بیشترین آرا همسو با جبهه مقاومت خواهد شد و امیدواریم با ائتلاف گروه های مختلف شیعه، نخست وزیری بر سر کار آید که خواست ملت عراق را دنبال کند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcdjf09.yt0ok6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما