سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 64355
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

شرکت 4500 نفر در برنامه‌های سوادآموزی در قم

قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: پیش بینی کردیم که امسال حدود چهار هزار و 500 نفر در استان قم زیرپوشش برنامه‌های معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قرار بگیرند.
شرکت 4500 نفر در برنامه‌های سوادآموزی در قم
شرکت 4500 نفر در برنامه‌های سوادآموزی در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا امروز با اشاره به ضرورت تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 92 در ابلاغ سیاست‌های تحول در نظام آموزش و پرورش بر ریشه کنی بی سوادی در کشور تاکید کردند، این مساله مورد تاکید امام خمینی(ره) هم بود.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، طرح‌های خواندن با خانواده و حلقه‌های کتاب ‌خوانی در میان سوادآموزان در استان قم اجرا می‌شود، امسال بیش از سال گذشته از ظرفیت نخبگان استفاده می‌کنیم تا میان بی سوادان استان قم، انگیزه برای سوادآموزی ایجاد کنیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: از جمله طرح‌های این معاونت سوادآموزی کودکان بی سواد بین 10 تا 20 سال و سوادآموزی والدین بی سواد دانش آموزان در استان است.

قاسمی نیا با اشاره به طرح‌های آموزشی معاونت نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: از جمله طرح‌های این معاونت، سوادآموزی زندانیان بی سواد، سوادآموزی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و نیز سوادآموزی اتباع خارجی در استان قم است.

وی ادامه داد: پیش بینی کردیم که امسال حدود چهار هزار و 500 نفر در استان قم زیرپوشش برنامه‌های معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم قرار بگیرند، البته همه این افراد بی سواد نیستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: از طلاب و دانشجویان در استان تقاضا دارم که در زمینه آموزش افراد بی سواد مشارکت داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش، اولویت فعالیت نهضت سوادآموزی، باسواد کردن افراد بی سواد بین 10 تا 49 سال است، نرخ با سوادی در قم در این رده سنی دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdccp1qe.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما