سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 64371
منبع : خبرگزاری مهر

ساماندهی ۵۰۰ گروه تبلیغی توسط دفتر تبلیغات/ اعزام ۱۲ هزار مبلغ

قم نيوز : مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیعات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در راستای گسترش اعزام‌های گروهی مبلغان تاکنون ۵۰۰ گروه تبلیغی توسط این مرکز ساماندهی شده است.
ساماندهی ۵۰۰ گروه تبلیغی توسط دفتر تبلیغات/ اعزام ۱۲ هزار مبلغ
ساماندهی ۵۰۰ گروه تبلیغی توسط دفتر تبلیغات/ اعزام ۱۲ هزار مبلغ
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام یحیی کمال با اشاره به اعزام مبلغ ویژه ماه مبارک رمضان توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: برنامه ریزی برای اعزام مبلغان از یک ماه قبل آغاز شد و ثبت نام از ۲۹ فروردین آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه اعزام‌ها در قالب اعزام‌های گروهی و انفرادی صورت می‌گیرد عنوان کرد: نزدیک به ۱۲ هزار مبلغ از دفتر مرکزی و سایر دفاتر شهرهای دیگر در قالب اعزام انفرادی به مناطق تبلیغی مشخص شده اعزام شده‌اند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین به اعزام‌های گروهی هم اشاره و بیان کرد: ۱۶۰ گروه اعزامی هم ویژه ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف کشور اعزام شده‌اند.

وی در ادامه اعزام‌های گروهی را در حال حاضر جزو اقدامات خوب دفتر تبلیغات اسلامی با بازخورد مثبت از سوی نهادهای مختلف توصیف و عنوان کرد: در قالب این اعزام‌ها افراد که بین گروه‌های ۶ تا ۴۰ نفره تقسیم بندی شده‌اند در طول سال به یک منطقه تبلیغی اعزام می‌شوند.

حضور گروه‌های تبلیغی در دانشگاه‌ها، زندان‌ها و پارک‌ها

حجت الاسلام کمال بیان کرد: اعزام گروه‌های تبلیغی تنها منحصر به مساجد و حضور در حسینیه‌ها نیست بلکه اعضای گروه در مدارس، دانشگاه‌ها، زندان‌ها، پارک‌ها و سایر مکان‌هایی که نیاز باشد حضور پیدا می‌کنند و بعد از پایان اعزام هم نیازهای منطقه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰۰ گروه تبلیغی در سراسر کشور ساماندهی شده است، گفت: ۳۰۰ گروه هم در حال حاضر در سامانه «سمتا» ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه بیشتر افراد در اعزام‌های گروهی بومی منطقه هستند، گفت: یکی از نکات مثبت اعزام‌های گروهی این است که افراد چون در طول سال به یک منطقه اعزام می‌شوند به خوبی می‌توانند نیازهای منطقه را در موارد مختلف مورد ارزیابی قرار دهند.

تشکیل پنج جلسه آموزشی ویژه مبلغان

وی همچنین به برگزاری دوره‌های مختلف ویژه آموزش مبلغان هم اشاره و عنوان کرد: قبل از ماه مبارک رمضان پنج جلسه ویژه مبلغان برگزار شد.

حجت الاسلام کمال گفت: توجه به شعار سال و لزوم مصرف کالای داخلی، سبک زندگی اسلامی، توجه به اصل ولایت فقیه و همچنین ریشه یابی آسیب‌های اجتماعی هم از جمله مواردی است که مبلغان باید در کنار مسائل دینی و بیان احکام بدان توجه داشته باشند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca6eni.49ny015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما