چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 64386
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم مطرح كرد

اولويت‌دهي به كالاي ملي در بازنگري مقررات ملي ساختمان

قم نيوز : رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم گفت: دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان لازم است به بازنگری مقررات ملی ساختمان مرتبط با بحث کالای ایرانی به عنوان یک اولویت جدی نگاه کند.
اولويت‌دهي به كالاي ملي در بازنگري مقررات ملي ساختمان
اولويت‌دهي به كالاي ملي در بازنگري مقررات ملي ساختمان
به گزارش قم نیوز امین مقومی امروز با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: مقررات ملی ساختمان باید در حوزه استفاده از کالای ایرانی به طور جدی بازنگری شود؛ زیرا بحث کالای ایرانی در صنعت ساختمان، اقتصاد را حرکت می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کالای ایرانی در صنعت ساختمان جایگاه ویژه‌ای پیدا کند در زمینه اقتصاد بسیار می‌تواند مؤثر واقع شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان لازم است در بازنگری مقررات ملی ساختمان به بحث کالای ایرانی به عنوان یک اولویت جدی نگاه کند گفت: حداقل در چند مبحث این مقررات می‌توان اصلاحاتی با چنین اولویتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: باید وزارت راه و شهرسازی، مرکز تحقیقات راه و شهرسازی و شورای تدوین مقررات ملی ساختمان به روزرسانی مباحث مقررات ملی ساختمان را با محوریت کالای ایرانی در دستور کار قرار دهند.

مقومی با اشاره به تولیدات مطلوب در حوزه‌های تجهیزات برقی و مکانیکی گفت: تولیدات داخلی خوبی در حوزه ساختمان وجود دارد که همپای تولیدات خارجی و برخی اوقات نیز بهتر هستند. بازنگری مقررات ملی با محوریت بحث حمایت از کالای ایرانی باید اولویت اول وزارت راه و شهرسازی باشد و پس از بازنگری مصوبات سریع ابلاغ شود تا بتوان آثار و نتیجه آن را در ساخت‌وساز کشور مشاهده کرد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcg3w93.ak9t74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما