جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 64499
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: ترامپ با خروج احمقانه از برجام اپوزیسیون را سرافکنده کرد

قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به حرکت‌ احمقانه ترامپ در خصوص خروج از برجام گفت: حتی اپوزیسیون داخل و خارج از برخی تعریف و تمجید‌های غرب مابانه شرمنده شده و در برابر ملت سرافکنده هستند و نمی‌دانند که چگونه این اقدام خود را پرده پوشی کنند.
ترامپ با خروج احمقانه از برجام اپوزیسیون را سرافکنده کرد/ اسرائیل همانند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
ترامپ با خروج احمقانه از برجام اپوزیسیون را سرافکنده کرد/ اسرائیل همانند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در 8 سال دفاع مقدس بود و سوم خرداد یادآوری نقش آفرینی رزمندگان راه خداست که سال‌ها پیش خونین شهر قهرمان را با هماهنگی و وحدت آزاد کرده و نقشه شوم استکبار برای جدا کردن بخشی از خاک ایران را نقش برآب کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس دکترین سیاسی امام(ره)، خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: با چنین پشتوانه ای هیچ قدرتی نمی تواند جمهوری اسلامی را به زانو درآورد چرا که این نظام با عنایت الهی و حضور مردم در صحنه شکست ناپذیر است.

امام جمعه قم با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) بیان کرد: این بانوی بزرگوار قبل و بعد از بعثت امکانات خود را برای ترویج اسلام تقدیم پیامبر(ص) کرد و خداوند عنایات بسیاری به ایشان داشت که بزرگترین آنها اعطای وجود مبارک حضرت فاطمه(س) بود.

وی با گرامیداشت سالروز ولادت امام مجتبی(ع) گفت: بر اساس روایات وارد شده آن حضرت فرمودند که بهترین نیکویی اخلاق نیکو است.

سعیدی به دیدار اخیر مسؤولان نظام با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایران اسلامی مقاطع گوناگونی را پشت سر گذاشته و در هر مقطعی تجربه و آزمایشی جدیدی داشته است و با لطف الهی این وحدت را با اتخاذ تدابیر لازم پشت سر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی اسرائیل و آمریکا از روز اول پیروزی انقلاب با انواع فتنه‌ها به دشمنی پرداخته اند خاطرنشان کرد: هدف آمریکا در این فتنه‌ها براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است ولی به یاری خداوند در همه این توطئه‌ها با پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران روبه رو شده و هر بار شکست سختی خورده است و پس از هر شکستی ایران اسلامی جبهه مقابله با رژیم صهیونیستی را جلوتر برده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه پیروزی‌ها در پرتو اتحاد و انسجام ملی رقم خورده است، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری فرمودند آمریکا هیچگاه مورد اعتماد نبوده و نیست و با اقدام رئیس جمهوری آمریکا دغل بازی آنها به همگان ثابت شده است و مسؤولان ما باید در مقابله با این کشورها هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: انعطاف در برابر کسانی که قصد ریشه کن کردن این نظام را دارند تیغ کینه آنها را تیزتر می‌کند در حالی که هرکجا شجاعانه وارد شدیم آنها عقب نشینی کردند.

سعیدی با بیان اینکه نباید مشکلات کشور را به برجام و نسخه‌های غربی گره زد گفت: باید با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان داخلی، اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی، جلوگیری از واردات بی رویه و.... بر مشکلات فائق آمد.

وی با بیان اینکه نقد به مسؤولان باید در چارچوب‌های قانونی دنبال شود، بیان کرد: بر اساس فرمایش رهبری زیرسؤال بردن اصل نظام اسلامی به علت برخی نارسایی‌ها گناه کبیره است.

امام جمعه قم گفت: مردم باید در کنار مسؤولان نسبت به حمایت از کالای ایرانی اهتمام داشته باشند تا شاهد رونق تولید در کشور باشیم.

وی یادآور شد: کسانی که با نفوذ در صفوف مردم در مسیر اهداف آمریکا و اسرائیل حرکت می‌کنند بدانند در هر لباس و رتبه ای که هستند اگر مرتکب گناه و خیانت بزرگی می‌شوند و چنانچه دست از این کار برندارند قبل از عذاب خداوند، ملت کمر آنها را خواهد شکست.

سعیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران سد بزرگی در برابر چپاول‌گری‌های آمریکا در منطقه ایجاد کرده است، افزود: ایران اسلامی منافع نامشروع آمریکا را به خطر انداخته است و دولت آمریکا 7 تریلیون دلار در غرب آسیا هزینه کرده و وقتی که ثمره‌ای ندیده عزا گرفته است.

امام جمعه قم ادامه داد: یکی از حرکت‌های احمقانه ترامپ خروج از برجام بود هرچند چنین اقداماتی خللی در روند پیشرفت نظام اسلامی ایجاد نخواهد کرد. ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و پیچیدگی‌های آزادسازی خرمشهر شجاعت خود را به دنیا نشان دادند.

وی گفت: حتی اپوزیسیون داخل و خارج از برخی تعریف و تمجید‌های غرب مآبانه شرمنده شده و در برابر ملت سرافکنده هستند و نمی دانند که چگونه این اقدام خود را پرده پوشی کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه در انتخابات لبنان و عراق شاهد پیروزی خط مقاومت هستیم گفت: این انتخابات‌ها نشان داد تمام هزینه‌های آمریکا در منطقه به ضرر آنها تمام شده و اعتبار بین المللی خودشان را از دست داده اند و هر هزینه ای در منطقه کرده‌اند بر باد رفته است.

وی با بیان اینکه چند وقتی است صهیونیست‌ها خیره سرانه به پایگاه جریان مقاومت در سوریه حمله کرده و خسارات جانی و مالی وارد کرده است با این تصور که نیروهای مقاومت توان لازم را ندارند اظهار کرد: نیروهای مقاومت در سوریه با مهارت و دقت فوق العاده با 58 موشک پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را در جولان مورد هدف قرار داند و در این حمله از گنبد آهنین ادعا شده نیز خبری نبود.

امام جمعه قم یادآور شد: اینگونه نیروی مقاومت به رژیم صهیونیستی درس فراموش نشدنی داد و صهیونیست‌ها از طریق سازمان ملل به نیروهای مقاومت پیغام داده و خواستار توقف حملات شدند.

وی با اشاره به اینکه این شکست خفت بار بار دیگر نشان داد که اسرائیل نیز همانند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اظهار کرد: بعد از این حمله پیروزمندانه سیدحسن نصرالله در سخنرانی شفاف به صهیونیست‌ها گوشزد کرد اگر یک بار دیگر به پایگاه‌های مقاومت در سوریه یا هر جای دیگر حمله کنند موشک‌های مقاومت عمق رژیم صیهونیستی را نشانه خواهند گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9ab0.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما