يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 64563
منبع : شبستان
رمضان ماه تربیت نفس

فرهنگ و قانون، دو ابزار در برابر کمپین‎های ضددینی هستند

قم نيوز : رئیس اداره تربیتی مجتمع امام خمینی(ره) قم از فرهنگ و قانون به عنوان دو ابزار برای مقابله با کمپین های ضددینی یاد کرد.
فرهنگ و قانون، دو ابزار در برابر کمپین‎های ضددینی هستند
فرهنگ و قانون، دو ابزار در برابر کمپین‎های ضددینی هستند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسینی گلپایگانی رئیس اداره تربیتی مجتمع امام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به راه اندازی کمپین های ضد دینی نظیر کمپین روزه خوانی تأکید کرد که فرهنگ سازی بزرگترین و مهمترین راه به شمار می آید.

وی افزود: در کنار فرهنگ سازی به اقدام و اجرای قانون در برابر چنین تخلفاتی نیاز است چرا که کشور قانون دارد و می توان با قانون در برابر این مسائل ایستادگی کرد.

حجت الاسلام گلپایگانی با اشاره به اینکه قانون باید انجام گیرد، تصریح کرد: قانون در هر صورت ممکن باید اجرا شود و نباید به بهانه هجمه های صورت گرفته شاهد تعطیلی قانون باشیم. اگر هجمه صورت گیرد که مثلا قاتلی اعدام نشود در این صورت شاهد لوث شدن همه مسائل خواهیم شد.

وی درباره راه های جذب مردم به ویژه جوانان به مسجد اظهار داشت: جوانان در برهه کنونی با جوانان قدیمی تفاوت دارند و با ارائه برنامه های جانبی می توان جوانان را به مسجد جذب کرد. تعدادی از جوانان در هر صورتی به مسجد نمی آیند و تعدادی دیگر را می توان با جاذبه به مسجد سوق داد.


رئیس اداره تربیتی مجتمع امام خمینی (ره) ادامه داد: فضای مجازی بر گرایش جوانان به مردم تاثیر گذاشته است و بیشتر وقت خود را در این فضا صرف می کنند و به همین دلیل کمتر به مسجد توجه می کنند.


وی خاطرنشان ساخت: سخنرانی ها و برنامه های جذاب در مساجد می تواند سبب جذب بیشتر جوانان شود. البته یکی از مهمترین مشکلات مساجد از گذشته تاکنون این بوده که جوانان کمتر از سایر افراد در مسجد حضور می یابند و این مشکل تنها به این دوره تعلق ندارد.


حجت الاسلام حسینی گلپایگانی از مسجد به عنوان مرکز جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: در دوران پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین علی(ع) مسجد به عنوان محل حکومت تلقی می شد. بزرگان و علما اعتقاد دارند که مسجد باید نسبت به همه امور در مرکزیت قرار داشته باشد.


وی خواستار استفاده بهینه از فضیلت ماه مبارک رمضان شد و افزود: روزه ما نباید روزه نخوردن و نیاشامیدن باشد بلکه باید نسبت به اجتناب از بقیه گناه ها و پرداختن به قرائت قرآن و ادعیه و سایر مستحبات ماه مبارک توجه ویژه ای داشته باشیم.


رئیس اداره تربیتی مجتمع امام خمینی (ره) در بخش پایانی این گفت وگو تأکید کرد: روزه داری در کنار انس با  ادعیه و قرآن و اجتناب از معاصی به شدت کمک می کند که انسان به معنویت مورد نیاز دست یابد.

پایان پیام/138
https://qomnews.ir/vdcdsk09.yt0o96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما