يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 64565
منبع : خبرگزاری تسنیم

انسان برای رفتن به بهشت باید سختی‌های زندگی را متحمل شود

قم نيوز : رئیس موسسه امام خمینی (ره) گفت: اگر مثل فرعون و محمدرضا شاه زندگی کنیم به جهنم می‌رویم و اگر سختی‌های زندگی را تحمل کنیم و رضای الهی را مورد توجه قرار دهیم به بهشت می رویم.
انسان برای رفتن به بهشت باید سختی‌های زندگی را متحمل شود
انسان برای رفتن به بهشت باید سختی‌های زندگی را متحمل شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه شنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار داشت: هنگامی که می گوییم مؤمن هستیم و نماز می‌خوانیم باید ایمان واقعی داشته باشیم و هر دستورکه خدا می‌دهد عمل کنیم.

وی بیان کرد: این گونه نباشد یک دستور را انجام داده ودیگری را انجام ندهیم، آیا در برابر اوامر خدا هرچه را انجام می‌دهیم و یا آن چه که به سودمان است انجام می‌دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه دنیا و آخرت با یکدیگر متضاد هستند، عنوان کرد: آن چه که سبب می‌شود انسان به عذاب الهی دچار شود بی توجهی به دستورات الهی است چون عاقبت به خیری در گرو رضای الهی است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: بیاناتی که در قرآن کریم وجود دارد برای کسانی است که همه عمرشان دنیاخواهی ملکشان شده و انسان دنیا پرستی هستند و به آخرت فکری نمی‌کند اما گاهی شیطان انسان را فریب می‌دهد و گناهی می‌کند و اندازه عملش اقتضای عذاب دارد.

آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: مردم دو دسته هستند و این دسته بندی‌هایی که قرآن کریم می‌کند ملاک را قله‌ها قرار می‌دهد، یک گروه اهل طغیان هستند و هرکاری علاقه دارند انجام می‌دهند، زندگی دنیا ویا آخرت را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: کسانی که به جای طغیان خوف و ترس از خدا دارند و به دلیل این ترس دست از کارهای زشت برمی دارند، اگر مثل فرعون و محمدرضا شاه زندگی کنیم به جهنم می‌رویم و اگر سختی‌های زندگی را تحمل کنیم و رضای الهی را مورد توجه قرار دهیم به بهشت می‌رویم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcfttdv.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما