يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 64586
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد

لزوم استفاده از استدلال‌های عقلی در مناظره‌های دینی

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: در مناظره‌های دینی باید به دنبال تبلیغ دین اسلام با استدلال‌های عقلی باشیم و باید رویکرد در این مناظره‌ها با مناظره‌های انتخاباتی متفاوتی باشد.
لزوم استفاده از استدلال‌های عقلی در مناظره‌های دینی
لزوم استفاده از استدلال‌های عقلی در مناظره‌های دینی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به راه دوری از گناه اظهار کرد: داشتن ترس از خداوند موجب می‌شود که افراد از گناه دوری کنند، انسانی وارد بهشت می‌شود که تحت تاثیر آیات الهی قرار گرفته و از خداوند خوف داشته باشد.

وی ادامه داد: در روایات مختلف به رعایت احترام والدین توسط انسان تاکید شده است، انسانی اگر نتواند که رضایت پدر و مادر خود را جلب کند، هم در دنیا و هم در آخرت با مشکل روبرو خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: برخی از آیات قرآن مربوط به بشارت‌ها و برخی دیگر از آیات این کتاب آسمانی مربوط به هشدارها است، باید هشدار و بشارت در کنار یکدیگر قرار بگیرد، سخنرانان دینی نباید تنها به بشارت یا هشدار بپردازند تا این کارشان موجب شود که عده ای به صورت نادرست امیدوار یا ناامید شوند.

رفیعی با اشاره به لزوم توجه به آیات هشداری قرآن اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد، این آیات را در فضای مجازی نادیده می‌گیرند که این کارشان از بی حکمتی است و موجب می‌شود که آن‌ها به صورت نادرست امیدوار شوند و دست به گناهان بسیاری بزنند که افزایش فساد در جامعه را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در مناظره‌های دینی باید به دنبال تبلیغ دین اسلام با استدلال‌های عقلی باشیم و باید رویکرد در این مناظره‌ها با مناظره‌های انتخاباتی متفاوتی باشد، متاسفانه شاهد آبروریزی و حرمت شکنی در مناظره‌های انتخاباتی بودیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یک خطر بزرگ در حوزه دین است که افرادی مردم را به سمت خودشان دعوت کنند، امام خمینی(ره) در زمان مرجعیت برای معرفی خودشان تبلیغی نکردند، ایشان همیشه دستاوردهای خودشان را مدیون عنایت خداوند می‌دانستند و هیچ وقت در زمان انقلاب از خودشان، سخنی به میان نیاوردند.

رفیعی تلاش برای کسب رضایت خداوند را یک کار ضروری برای انسان دانست و تصریح کرد: متوکل از خلفای عباسی، امام هادی(ع) را به جلسه نوشیدن شراب دعوت کرد، اما این امام معصوم آن مجلس را به مجلس عزا تبدیل کرد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های رسول اکرم(ص)، آگاهی نسبت به اعمال امت است، پیامبر(ص) در دادگاه روز قیامت از شاهدان اصلی اعمال است، رسول اکرم(ص) البته علاوه بر داشتن جایگاه شاهد، به خوبی‌های برخی از مردم نگاه و شفاعت آن‌ها را تضمین می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: اخبار غیب به اولیای الهی گزارش داده می‌شود و آن‌ها با همه خلقت، ارتباط دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqwaq.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما