يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : 64589
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله مصباح یزدی: کسانی که دنیا را به آخرت ترجیح دهند دچار عذاب می‌شوند

قم نيوز : رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)،‌ یکی از اموری که موجب ایجاد عذاب می‌شود را ترجیح دنیا به آخرت توسط انسان دانست.
کسانی که دنیا را به آخرت ترجیح دهند دچار عذاب می‌شوند
کسانی که دنیا را به آخرت ترجیح دهند دچار عذاب می‌شوند
به گزارش قم نیوز آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، گفت: دنیا طلبی یکی از مهتمرین آفت‌های زندگی بشر است که قرآن کریم نیز تاکیدات بسیاری بر ترک این مساله دارد.

وی افزود: یکی از مواردی که قرآن در این خصوص تصریح دارد، آن است که مؤمن نباید به بهره مندی کافران از دنیا چشم بدوزد؛ همچنین بیان می‌دارد که اگر حکمت الهی و مصلحت نبود تمام نعمت‌های دنیوی به کافران داده می‌شد چون مادیات را بی ارزش می‌دانند.

 این استاد حوزه بیان کرد: در پذیرش امر الهی هیچ بهانه ای را نباید بیان کرد قطعاً پذیرش دستورات الهی همراه با تحمل برخی شرایط و هزینه‌ها است و اینگونه نیست که همه شرایط برای راحتی انسان محقق باشد.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد:  یک تصور اشتباه دیگر هم وجود دارد، زیرا برخی گمان می‌کنند که جمع بین دنیا و آخرت ممکن نیست و اگر کسی دنیا را خواست دیگر آخرت را نباید بخواهد و بالعکس؛ در حالی که زندگی دنیوی باید مقدمه و ابزاری برای رسیدن به آخرت و قیامت باشد.

وی عنوان کرد:  داشتن دنیا و آخرت مشکلی ندارد و مشکل جایی می‌شود که دنیا برای آخرت ایجاد تزاحم کند، یعنی فرد امر دنیا را به امر خدا و آخرت ترجیح دهد. ارزش اخلاقی در دیدگاه اسلامی حسن فعلی و فاعلی می‌خواهد، برخی کارها در زمان تزاحم حسن فعلی را از دست می‌دهند و کار خلاف می‌شود، بعد از حسن فعلی، اگر نیت انسان خدا پسند بود سبب فضیلت انسان در درجات مختلف است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb9sb0.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما