يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 64595
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم خبر داد

تعطیلی 209 واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده در شهرک صنعتی شکوهیه، 209 واحد است.
تعطیلی 209 واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه
تعطیلی 209 واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به لزوم تعیین زمان برای اجرای کارها اظهار کرد: باید کارها زمان بندی شود تا امکان اجرای آن‌ها باشد، زمان بندی باید براساس واقعیت باشد.

وی ادامه داد: باید مدیران دستگاه‌های مختلف استان در جلسات استانی تا پایان حضور داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: 6 دستگاه استانی در رعایت حقوق مصرف کنندگان رتبه برتر در کشور کسب کردند و این مایه مباهات برای استان قم است، از جمله این دستگاه‌های دولتی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

غضنفری، تصمیمات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم را احساسی ندانست و تصریح کرد: اعضای این کارگروه به صورت مستمر از واحدهای تولیدی بازدید می‌کنند، شهرک صنعتی شکوهیه از شهرک‌های بزرگ صنعتی استان است که ظرفیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی شکوهیه مشکلاتی دارد که برخی از این مشکلات در استان قم قابل حل است، اما برخی از مشکلات شهرک صنعتی شکوهیه، مشکلات قانونی است که باید به دنبال تغییر قانون باشیم، همچنین باید از اعتبارات ملی هم برای حل مشکلات صنعتی شکوهیه کمک شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: دستگاه‌های خدمت رسان باید خدمات خودشان را تا درب واحدهای تولیدی برسانند، این دستگاه‌ها باید به دنبال تامین اعتبار از مرکز باشند، هر هزینه ای که در شهرک‌های صنعتی از تولیدکنندگان دریافت می‌شود، باید بابت آن خدماتی به واحدهای تولیدی ارائه شود.

غضنفری تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده در شهرک صنعتی شکوهیه را 209 واحد دانست و تصریح کرد: مسائل قانونی در شهرک‌های صنعتی موجب افزایش هزینه تمام شده اجرای پروژه‌ها در این شهرک‌ها شده است که باید به دنبال حل مشکلات قانونی در این زمینه باشیم.

وی ادامه داد: مشکل بسیاری از واحدهای تعطیل شده در شهرک صنعتی شکوهیه، کمبود نقدینگی است که با ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی این مشکل حل می‌شود، همچنین به دنبال تعیین تکلیف واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها در شهرک‌های صنعتی استان قم هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: امکان حل بسیاری از مشکلات با پیگیری مدیران وجود دارد، به صورت شبانه روزی مشکلات بخش تولید را در استان قم دنبال می‌کنم و رتبه این استان در بخش تولید در حال ارتقا است.

غضنفری، اتصال مراکز تولیدی استان قم به راه آهن را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط استان، اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به راه آهن اهمیت زیادی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید مصوبات جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم اجرایی شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwwaq.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما