دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 64604
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
در گفتگو با آیت الله مقتدایی تاکید شد؛

مسئولان دستورات رهبری درباره شرایط ادامه برجام را عملیاتی کنند

قم نيوز : دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر لزوم اهتمام مسئولان نسبت به عملیاتی سازی بیانات و دستورات مقام معظم رهبری در خصوص شرایط ادامه برجام با اروپایی ها ، خواستار تلاش همگان به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی شد.
مسئولان دستورات رهبری درباره شرایط ادامه برجام را عملیاتی کنند/ لزوم پیگیری اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی های داخل کشور
مسئولان دستورات رهبری درباره شرایط ادامه برجام را عملیاتی کنند/ لزوم پیگیری اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی های داخل کشور
به گزارش قم نیوز آیت الله مرتضی مقتدایی با اشاره به بیانات بسیار مهم چند روز پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام با ایشان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار همچون دیدارهای قبل، به تبیین مهم ترین نکات و ارایه رهنمودهایی پرداختند که بی شک اهتمام به آن ها به خصوص از ناحیه مسئولان می تواند باعث عزت و عظمت و موفقیت بیشتر کشور و نظام اسلامی شود.

وی افزود: از این منظر همه ما حقیقتاً باید خدای متعال را به خاطر وجود چنین رهبر فهیم، آگاه و شجاع و حکیمی شکرگزار باشیم چرا که همواره و در همه صحنه ها با هدایت خویش ، امور را به پیش برده و باعث خنثی شدن توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان می شوند؛ طبعاً ملت و مسئولان نیز باید همچون گذشته در تبعیت از ایشان و تحقق فرمایشات و منویات معظم له بکوشند تا شاهد عزت و عظمت بیشتر ملت و کشور ایران باشیم.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در همین دیدار اخیر با مسئولان نیز مباحث مفصل و نکات مهمی را بیان کردند که اگر هر یک از آن ها به طور جزیی شرح داده شود، چه بسا چند جلد کتاب شود اما اجمالاً معظم له به چند نکته مهم و محوری در عرصه مسایل داخلی و به خصوص بین المللی پرداختند که توجه به آن ها به خصوص از سوی مسئولان و کارگزاران نظام بسیار لازم است.

اهمیت حفظ وحدت به منظور تقویت نظام

وی گفت: ایشان همچون گذشته بار دیگر بر لزوم حفظ و تعمیق وحدت و انسجام داخلی تاکید فرمودند و به این مساله اشاره کردند که وحدت و پرهیز از دو دستگی و بدبینی و به خصوص بحث دوقطبی سازی ، لازمه حمایت و تقویت نظام اسلامی است.

عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به قضایای برجام و خروج آمریکا از این معاهده بین المللی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در همین دیدار، دستوراتی در خصوص وضع فعلی برجام و به خصوص پس از خروج قلدرمآبانه آمریکا از این معاهده که نقض آشکار قوانین بین المللی است، صادر فرمودند و به وظایف مهم مسئولان به ویژه دستگاه دیپلماسی اشاره داشتند.

به آمریکا و اروپا نمی توان اعتماد کرد

وی گفت: همان طور که رهبری معظم نیز به صراحت فرمودند ، همان طور که بنا بر تجارب تاریخی ، نمی توان به آمریکا اعتماد کرد، به اروپایی ها هم نمی توان اعتماد داشت چرا که اروپایی ها نشان داده اند که در مواقع حساس و سر بزنگاه ها از همراهی با آمریکا علیه ملت ما دست برنمی دارند، لذا ایشان تاکید کردند که برای ادامه کار در برجام باید تضمین های لازم و قطعی از طرف اروپایی گرفته شود.

آیت الله مقتدایی در ادامه بیان داشت: نکته حایز اهمیت دیگر در کلام مقام معظم رهبری این بود که نباید گذاشت امور جاری کشور به مساله برجام گره زده شود بلکه می بایست با اعتماد به نفس و با تکیه بر توانایی های داخل ، مسایل را به پیش بُرد و بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد.

لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی های داخل

وی افزود: بی شک در این خصوص باید از توان مردم و بخش خصوصی در سایه اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کرد و به ویژه این که زمینه های لازم برای حمایت از کالای ایرانی و تقویت تولید ملی باید به خوبی در کشور فراهم شود؛ بی شک در سایه حمایت از تولید ایرانی است که اقتصاد سامان یافته و مشکلاتی از قبیل بیکاری رفع می شود.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه همچنین گفت: ایشان همچنین با مخاطب قرار دادن سازمان ملل به این نکته اشاره کردند که باید سازمان ملل اگر ادعا می کند که واقعاً سازمان ملل است به تخلفات آمریکا به طور قاطع و بازدارنده رسیدگی کند و نگذارد این کشور یک جانبه تعهدات بین الملل و حقوق انسان ها را زیر پا بگذارد و به کسی هم پاسخ گو نباشد.

تلاش همه جانبه برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری

وی در خاتمه ابراز داشت: در هر صورت این انتظار به طور جدی از مسئولان و دولتمردان می رود که بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده و با عمل به آن ها ، زمینه لازم برای حفظ و تقویت اقتدار نظام را فراهم کنند چرا که بی شک در این صورت است که می توان به رفع مشکلات در کشور و گرفتاری های مردم کمک کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjxmem.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما