شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : 6493

پذیرش 700 نفر در دانشگاه جامع علمی- کاربردی قم

قم نيوز : قم نیوز: مسوول خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد قم از پذیرش بیش از 700 دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه خبر داد.
پذیرش 700 نفر در دانشگاه جامع علمی- کاربردی قم
به گزارش قم نیوز، مجید لطفی‌نسب امروز با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی دانشگاه جامع علمی -کاربردی اظهار داشت: برای سال تحصیلی آینده ۷۰۰ نفر از داوطلبان در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرش خواهند شد.

وی ادامه داد: در این دوره در دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد قم پذیرش در مقطع کاردانی نداشتیم و داوطلبانی که دارای مقطع کاردانی باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

مسوول خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد قم ابراز داشت: دانش‌آموختگان مقطع کاردانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کسانی که مدرک کاردانی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مورد تائید وزارت آموزش و پرورش دارند، بدون توجه به رشته مدرک کاردانی خود و بر اساس علاقه می‌توانند در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته شرکت کنند.

وی گفت: کسانی که مدرک معادل کاردانی دوره‌های آموزشی از ادارات و یا آموزشگاه‌ها دارند، در صورتی که آن دوره زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری تشکیل شده باشد، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

لطفی‌نسب اظهار داشت: مدارک معادل کاردانی که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تائید شده باشند هم مورد تائید دانشگاه جامع علمی- کاربردی هستند.

وی افزود: ثبت‌نام این آزمون به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و داوطلبان باید برای دریافت دفترچه به پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

مسوول خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی -کاربردی واحد قم ادامه داد: آزمون پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی- کاربردی برای ورودی نیمسال نخست سال تحصیلی آینده، ۳۰ تیرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در قم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی- کاربردی در ۱۳۶ رشته و چهار گروه آموزشی در کل کشور نزدیک به ۷۸ هزار دانشجو می‌پذیرد.

لطفی‌نسب عنوان داشت: واحد قم این دانشگاه از سال ۸۲ و با یک مرکز آموزشی به نام مرکز آموزش علمی- کاربردی کشاورزی کار خود را آغاز کرده و هم‌اکنون ۱۶ هزار دانشجو در ۶۷ رشته در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در آزمون امسال دانشجویان برای بیش از ۱۳ رشته در گروه‌های مختلف از جمله تربیت مبلغ قرآن کریم، روابط عمومی، حقوق، مهندسی تکنولوژی و معماری با هم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.n092yt0osa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما