سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 65128
منبع : خبرگزاری تسنیم

شهرداری قم از تجربه‌های موفق کشورهای دنیا در زمینهٔ مدیریت پسماند استفاده کند

قم نيوز : رئیس شورای شهر قم گفت: شهرداری در زمینهٔ تفکیک زباله‌ها و مسئله پسماند می‌تواند از تجربه‌های موفق کشورهای دیگر استفاده کرد اما باید کارهای کارشناسی بومی برای بهتر شدن نتیجه کارها نیز صورت گیرد.
شهرداری قم از تجربه‌های موفق کشورهای دنیا در زمینهٔ مدیریت پسماند استفاده کند
شهرداری قم از تجربه‌های موفق کشورهای دنیا در زمینهٔ مدیریت پسماند استفاده کند
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی در پنجاه و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: مردم قم در راهپیمایی روز قدس بار دیگر عمق استکبارستیزی خود را نشان دادند.

وی با تقدیر از حضور مردم شریف قم در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: حقیقت امر این بوده که امروز روز قدس جهانی شده و مردم کشورهای مختلف در این روز عزیز به یاری و ظلم‌ستیزی مردم فلسطین به پا می‌خیزند.

رئیس شورای شهر قم با تأکید برجهانی‌شدن روز قدس گفت: جهانی‌شدن روز قدس حاصل درایت و تدبیر امام راحل و مقام معظم رهبری همچنین فریاد ظلم‌ستیزی تمام عدالت خواهان جهانی است.

جلالی کارکرد روز جهانی قدس در بین ملت‌های دیگر را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: امروز تمام مردم دنیا به این حقیقت ایمان داشته که اسرائیل غاصب بوده و باید در برابر اقدامات تمامیت‌خواهی آن‌ها مبارزه کرد.

وی ادامه داد: مردم شریف قم در روز جهانی قدس یک‌بار دیگر عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی خود را در روز قدس نشان دادند، جبران خدمات و در صحنه بودن مردم صرفاً با ارائه خدمات و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی قابل جبران است.

رئیس شورای شهر قم با توصیه به شهرداری در نام‌گذاری یکی از محورهای اصلی شهر قم به نام "مردم" عنوان کرد: باید یکی از خیابان‌ها و شریان‌های اصلی شهر قم به نام مردم نام‌گذاری شود تا این اقدام جزئی پاسخی در مقابل خدمات و ازخودگذشتگی‌های مردم شریف قم شود.

وی با اشاره به لایحه دوفوریتی اعلام آمادگی پخش مستقیم جلسات علنی شورای شهر قم از شبکه نور و رادیو استانی تأکید کرد: این لایحه مهمی بوده که می‌تواند در شفاف‌سازی فعالیت‌های شورا اثرگذار باشد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره استفساریه ای در خصوص دریافت عوارض ارزش‌افزوده از املاک خیابان‌های جدیدالاحداث تا عمق 30 متر از جبهه اول و جبهه دوم ابراز کرد: از آنجاکه کارهای کارشناسی این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی بررسی‌شده است به نظر می‌رسد باید به نظر نهایی این کمسیون پایبند بود.

جلالی ادامه داد: شهرداری در زمینهٔ تفکیک زباله‌ها و مسئله پسماند می‌تواند از تجربه‌های موفق کشورهای دیگر استفاده کرد اما باید کارهای کارشناسی بومی برای بهتر شدن نتیجه کارها نیز صورت گیرد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز اعمال تفویض اختیار انجام فرایند پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار فردوسی با بلوار پیامبر اعظم(ص) و با انتقاد از اولویت شهرداری قم در افتتاح این پروژه گفت: متأسفانه علی‌رغم اینکه پروژه غیرهمسطح شهید امینی بیات از سال 96 در دستور کار قرارگرفته اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

حسن طلایی با انتقاد از برخی رویه‌های شهرداری قم خاطرنشان کرد: متأسفانه در امر پیشبرد پروژه‌های منطقه دو شهر اهتمام جدی در بین مدیران مسئولان شهرداری وجود ندارد درحالی‌که در امر عوارض و تخلفات شهرداری در این منطقه اهتمام بیشتری دارد.

انتهای پیام/  138
https://qomnews.ir/vdcbw8b0.rhbs5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما