سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 65134
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس انجمن سینمای جوان:

فیلمسازان قم دست به گریبان بیکاری هستند

قم نيوز : رئیس انجمن سینمای جوان قم با بیان اینکه فیلم کوتاه این استان نیازمند حامی است گفت: 100 فیلمساز قم به دلیل نداشتن حامی مالی برای تولید آثار فرهنگی و هنری با بیکاری دست به گریبان هستند.
فیلمسازان قم دست به گریبان بیکاری هستند
فیلمسازان قم دست به گریبان بیکاری هستند
به گزارش قم نیوز رضا ابوذر روز سه شنبه  با تاکید بر مغفول ماندن وضعیت اشتغال فیلمسازان استان افزود: به دلیل نداشتن حامی مالی، تولید فیلم کوتاه در این استان با چالش مواجه شده و فیلمسازان توان تولید آثار هنری و همچنین ایجاد اشتغال را ندارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سالانه حدود 100 دقیقه فیلم کوتاه در قم تولید می شود گفت: هزینه تولید فیلم کوتاه به طور متوسط 100 میلیون ریال بوده که علاوه بر تولید آثار فرهنگی و هنری اثرگذار، زمینه اشتغال برای طیفی از فعالان فیلمسازی در استان را فراهم می کند.

ابوذر تنها حامی فیلمسازان قم را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داسنت و ادامه داد: فیلم کوتاه بهترین ابزار برای فرهنگ سازی است و با توجه به موضوع های مختلف مبتلا به استان، حمایت اداره های مختلف استان از جمله استانداری و شهرداری برای تولید فیلم کوتاه با محتوای فرهنگ سازی ضروری است.

وی از آمادگی انجمن سینما جوان قم برای امضای تفاهم نامه میان این انجمن و اداره های مختلف استان خبر داد و گفت: تلاش انجمن سینما جوان، جذب حامی مالی برای رونق فیلم کوتاه در این استان است و در این زمینه آمادگی همکاری با شرکت های خصوصی و اداره های دولتی هستیم.

ابوذر، نداشتن ساختمان دائمی از جمله چالش های انجمن سینما جوان قم دانست و گفت: ساختمان فعلی این انجمن استیجاری بوده که موجب شده تا به طور دائم مجبور به اسباب کشی به مکان های دیگر شویم و این موضوع به یکی از دغدغه های اصلی پیش روی انجمن تبدیل شده است.
رئیس انجمن سینما جوان قم، با اشاره به سابقه 31 ساله این انجمن تاکید کرد: اگر چه قرار است با راه اندازی کامل تالار مرکزی شهر تمام انجمن های فعال قم در این تالار مستقر شوند ولی با توجه به فضای مورد نیاز برای فعالیت این انجمن، شرایط برای استقرار انجمن سینما جوان در این تالار وجود ندارد.

استان قم دارای 100 فیلمساز در رشته های کارگردانی، فیلم نامه نویسی ، فیلمبرداری، صدا برداری، عکاسی، منشی صحنه، طراحی صحنه، گریموری و آهنگ سازی است. فیلم از یک تا 25 دقیقه زمان به عنوان فیلم کوتاه شناخته می شود.
ابوذر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های پیش روی این انجمن اظهار داشت: هجدهمین جشنواره فیلم وعکس استان قم با موضوعات آزاد در تیرماه امسال برگزار می شود.
وی ادامه داد: فراخوان این جشنواره آغاز شده و تا پایان خردادماه ادامه دارد، علاقمندان می توانند آثار خود را در رشته فیلم و عکس به دبیرخانه این انجمن ارسال کنند.

رئیس انجمن سینما جوان قم همچنین با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش گفت: این جشنواره سراسری، دی ماه امسال به میزبانی قم در سه رشته فیلم، عکس و فیلمنامه برگزار می شود که فراخوان آن ماه های آینده در کشور آغاز شود.
ابوذر در ادامه از آغاز کلاس های آموزشی انجمن سینما جوان قم در تابستان خبر داد و گفت: این انجمن به منظور برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه عکاسی، فیلمبرداری، منشی صحنه، صدابرداری ، تدوین، مدیریت فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و نیز فیلمنامه نویسی آماده ثبت نام از علاقه مندان است.
وی ادامه داد: افراد برای شرکت در این کلاس ها می توانند با حضور در مکان انجمن واقع در کوچه 21 پلا ک3 از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19:30 دقیقه یا با تماس با شماره تلفن 32939437 ثبت نام کنند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdci5zaq.t1awp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما