سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 65139
منبع : خبرگزاری فارس
مدير مركز مطالعات و پژوهش‌هاي فلكي نجومي قم خبر داد

احتمال رؤيت هلال ماه شوال با چشم مسلح در روز پنجشنبه

قم نيوز : مدير مركز مطالعات و پژوهش‌هاي فلكي نجومي قم از احتمال رؤيت هلال ماه شوال با چشم مسلح روز پنجشنبه 24 خرداد امسال خبر داد.
احتمال رؤيت هلال ماه شوال با چشم مسلح در روز پنجشنبه
احتمال رؤيت هلال ماه شوال با چشم مسلح در روز پنجشنبه
به گزارش قم نیوز محمد صالح نجف امروز با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه احتمال رؤیت هلال ماه شوال اظهار کرد: رؤیت هلال ماه بر اساس محاسبات مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی امسال بر دو مبنای چشم غیر مسلح و چشم مسلح برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ رؤیت هلال ماه با چشم غیرمسلح در بخش‌های جنوب غربی قاره آسیا و شرق و شمال شرقی قاره آفریقا با توجه به ارتفاع و میزان نور دارای شرایط بحرانی است بنابراین شرایط دیگری باید وجود داشته باشد تا امکان رؤیت باشد.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی قم با بیان اینکه در غرب قاره آفریقا و آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و آمریکای شمالی احتمال رؤیت با چشم نیز وجود دارد گفت: در این مناطق با توجه به وضعیت جوی احتمال رؤیت هلال ماه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مناطقی مانند شمال و شرق قاره آسیا و شمال اروپا هلال ماه با چشم غیر مسلح مشاهده نمی‌شود و کارشناسان احتمال رؤیت با تلسکوپ را در این مناطق بحرانی دادند و احتمال رؤیت هلال ماه در مناطق جنوب غربی قاره آسیا، شمال آفریقا و بخشی از جنوب قاره اروپا با تلسکوپ و چشم مسلح وجود دارد.

نجف با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های کارشناسان احتمال رؤیت هلال ماه شوال با چشم مسلح برای روز پنجشنبه 24 خرداد امسال وجود دارد گفت: در این روزها شرایط جوی چندان ثابت و پایداری وجود ندارد البته اگر هوا صاف باشد می‌توان رهگیری و رصد هلال ماه را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: اعزام تیم رصد برای روز پنجشنبه صورت می‌گیرد و گروه‌های رصد در رصدخانه امام علی، اطراف قم و یک یا دو گروه دیگر در شهرهای مختلف مانند کرمان مستقر می‌شوند.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی قم عنوان کرد: برخی از همکاران مرکز به صورت مشترک با ستاد استهلال در شهرهای مختلف کشور ارتباط دارند که گزارشات آنها دریافت می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnf09.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما