چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 65155
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیت‌الله مصباح‌یزدی:

برای مقابله با شبهات دینی باید معرفت را تقویت و اصول دین را درک کرد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با تاکید بر لزوم مقابله با شبهات دینی که توسط دشمن مطرح می‌شود، گفت: برای حفظ دین در برابر شبهاتی که ایجاد می‌شود ابتدا باید پایه معرفت را تقویت کرد و خدا را شناخت و اصول دین را به خوبی درک کرد.
برای مقابله با شبهات دینی باید معرفت را تقویت و اصول دین را درک کرد
برای مقابله با شبهات دینی باید معرفت را تقویت و اصول دین را درک کرد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار داشت: شیطان به مقابله با موضوعی می‌پردازد که سبب هدایت انسان می‌شود و تلاش می‌کند انسان را از صراط مستقیم که عبادت خدا است دور کند.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با شبهات دینی که توسط دشمن مطرح می‌شود، افزود: برای حفظ دین در برابر شبهاتی که ایجاد می‌شود ابتدا باید پایه معرفت را تقویت کرد و خدا را شناخت و اصول دین را به خوبی درک کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه اگر معرفت سست باشد خطر برای آینده انسان وجود دارد، عنوان کرد: شیطان فرصت را غنیمت شمرده و با شبهات سست ایمان انسان را در معرض خطر قرار می‌دهد، چون اگر انسان به شک بیفتد به راحتی نمی‌تواند ایمانش را حفظ کند.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: نخستین کاری که شیطان می‌کند دوری انسان از معرفت است و اگر معرفت ضعیف داشته باشیم شیطان سعی می‌کند با شبهاتی آن را از انسان بگیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به خطبه 52 نهج‌البلاغه گفت: کسی که به شک و تردید بیفتد و شک برایش موضوعی شود که مسائل شک‌آمیز را مطرح و بحث کند این مسئله را بداند که زیر سم شیاطین لگدمال می‌شود.

آیت الله مصباح یزدی با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: با افرادی که به دین شک و شبهه وارد کرده و آن را مورد تمسخر قرار می‌دهند ننشینید و اگر با آن‌ها نشستید شما نیز مثل آن‌ها هستید، خداوند کفار و منافقین را با یکدیگر به جهنم می‌برد.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcbs8b0.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما