پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 65175
منبع : خبرگزاری مهر

حجت الاسلام رفیعی: جنایتکاران کشورهای اسلامی عقل خود را اسیر هوای نفس کرده‌اند

قم نيوز : استاد حوزه و دانشکاه با بیان اینکه کسانی که عقل خود را اسیر هوای نفس کنند به مرتبه‌ای پائین‌تر از چهارپایان می‌رسند، گفت: جنایتکاران کشورهای اسلامی از این گروه هستند.
جنایتکاران کشورهای اسلامی عقل خود را اسیر هوای نفس کرده‌اند
جنایتکاران کشورهای اسلامی عقل خود را اسیر هوای نفس کرده‌اند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در مورد امانت تفسیرهای مختلفی مانند مال و حکومت و ... بیان شده است.

وی افزود: به صورت کلی می‌توان امانت را مسئولیت و تکامل پذیری با اختیار دانست و چون این استعداد و قابلیت در انسان وجود دارد شایسته پذیرش امانت است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به قوای مختلف و متعارض در انسان، اظهار داشت: در انسان همزمان قوای شهوانی و عقل و فطرت وجود دارد و کسی که عقل خود را بر هوای نفس مسلط کند می‌تواند به سلمان تبدیل شود.

وی ادامه داد: برعکس کسانی که عقل خود را اسیر هوای نفس کنند به مرتبه‌ای پائین‌تر از چهارپایان می‌رسند و مانند ابولهب می‌شوند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: نمونه امروزی آن کسانی هستند که در کشورهای اسلامی دست به جنایت می‌زنند.

وی اضافه کرد: انسان‌ها در برابر امانت الهی دو گروه هستند؛ کسانی که این امانت را رعایت کردند و کسانی که مانند مشرکین و کفار آن را نادیده گرفتند و دچار عذاب الهی خواهند شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه دو نوع نگاه به انسان وجود دارد افزود: قرآن در بعضی آیات انسان را موجودی با کرامت، خلیفه خدا، مسجود ملائکه و ... دانسته است و در برخی آیات نیز او را عجول و حریص و مأیوس از رحمت خدا برشمرده است.

حجت الاسلام رفیعی تأکید کرد: اگر انسانی تربیت یافته باشد و از عقل خود کمک بگیرد ممدوح آیات قرآن است و برعکس مورد مذمت خواهد بود.

وی با اشاره به تسلط شیطان بر برخی انسان‌ها گفت: کسانی که بخل شدید دارند، حریص، حسود، متکبر و عجول باشند قرین شیطان هستند و مانند توپ در دست او می‌چرخند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkf09.yt0k56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما