پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 65194
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع):

جامعه ای که از مسیر ولایت منحرف شود دچار ضلالت و کوری فطرت می شود

قم نيوز : مراسم محفل انس با قرآن و قرائت دعای وداع با ماه مبارک رمضان درسالن اجتماعات تیپ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام برگزارشد.
جامعه ای که از مسیر ولایت منحرف شود دچار ضلالت و کوری فطرت می شود
جامعه ای که از مسیر ولایت منحرف شود دچار ضلالت و کوری فطرت می شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسین طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق علیه السلام در مراسم محفل انس با قرآن و قرائت دعای وداع با ماه مبارک رمضان به اهمیت فطرت در آیات قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: افراد در مواجهه با آیات قرآن دو گروه عمده هستند؛ برخی عقل به سر و برخی عقل به چشم؛ کسانی که فطرتشان هنوز بیدار است ولو اینکه بواسطه خطاهایی، غبار گرفته باشد با توبه و کنار زدن غبارها آیات قرآن بر روح و جانشان می نشیند، ولی کسانی که فطرت خود را بواسطه ظلم و بریدن از ولایت،خفه کرده اند و عقل به چشم گشته اند معجزه های انبیاء هم نمی تواند آنها را بیدار کند و به هدایت برساند.

وی در ادامه چند مورد از مصادیق تاریخی را برشمرد و افزود: بلعم باعورا، سامری ،قارون ، طلحه و زبیر ،ابوموسی اشعری و... کسانی هستند که از مسیر ولایت منحرف شدند و جمعی را نیز بواسطه نفوذ اجتماعی شان به گمراهی کشیدند و این قاعده در مورد جامعه امروزی  نیز جاری است و جامعه ای که از مسیر ولایت منحرف شود دچار ضلالت و کوری فطرت خواهد شد.

فرمانده تیپ83 امام جعفر صادق علیه السلام در پایان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان برنامه های ماه مبارک رمضان اظهار داشت:"فرصت این ماه رمضان پایان یافت، ولی باید سعی کنیم در ادامه زندگی با الهام از این ماه در مسیر قرآن و ولایت حرکت کنیم تا به حسن عاقبت و پیروزی برسیم."

خاطر نشان می شود: مراسم اختتامیه و تقدیر از مربیان،متربیان و سربازان نمونه و تجلیل از عوامل اجرایی برنامه های رمضان و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdceez8p.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما