پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 65201
منبع : خبرگزاری مهر
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم:

کیفیت اعمال در قیامت مهم است نه کمیت

قم نيوز : عضو خبرگان رهبری گفت: در روایت آمده که خداوند متعال به دنبال کمیت اعمال نیست بلکه کیفیت عمل اهمیت دارد و اینکه عمل چه مقدار برخاسته از خشیت خدا و توام با نیت صادقانه است.
کیفیت اعمال در قیامت مهم است نه کمیت
کیفیت اعمال در قیامت مهم است نه کمیت
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم بعد از ظهر پنجشنبه در جمع زوار حضرت معصومه(س) به فلسفه آفرینش اشاره و اظهار داشت: خداوند فلسفه آفرینش مرگ را در آیات اولیه سوره ملک فرموده و آن، ارزیابی حسن عمل انسان است.

وی افزود: در روایت آمده که خداوند متعال به دنبال کمیت اعمال نیست بلکه کیفیت عمل اهمیت دارد و اینکه عمل چه مقدار برخاسته از خشیت خدا و توام با نیت صادقانه است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بر این اساس نگهداری دستاوردهای ماه رمضان از خود رمضان بالاتر است.

حجت الاسلام حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه قیامت برای برخی انسان‌ها ۵۰ هزار سال طول می‌کشد تصریح کرد: مفسرین گفته‌اند ۵۰ هزار سال به مقیاس روزها و سال‌های دنیا و برخی روایات آن را ۵۰ موقف و موطن برشمرده‌اند که انسان باید بایستد و پاسخ دهد.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: براساس روایات پیامبر در این خصوص فرمودند قسم به کسی که جان من در دست اوست، آنقدر قیامت برای مؤمن آسان است که حتی از دو رکعت نمازی که خوانده سریع‌تر بر او می‌گذرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در قیامت مجرمان برای نجات از عذاب حاضرند همه وابستگان خود را فدا کنند اظهار کرد: در روز قیامت آنقدر این عذاب دردناک است که مجرم حاضر است همه چیز را فدا کند.

وی با بیان اینکه خدا در ابتدای سوره قیامت دو قسم یعنی قسم به روز قیامت و نفس لوامه را ذکر کرده است گفت: انسان دارای سه نفس اماره، لوامه و مطمئنه است. نفس لوامه انسان را به ملامت می‌کشاند و کارش شبیه دادگاه قیامت است.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به سه روز روزه اهل‌بیت و اطعام فقیر و مسکین و یتیم عنوان کرد: اهل‌بیت در توجیه این کار فرمودند که ما به خاطر خوف خدا این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بهشت با ظروف متنوع و زیبا از بهشتیان پذیرایی می‌شود و با جام شراب بهشتی به آنان شراب طهور نوشانده می‌شود و نعمت فراوان و فرمانروایی بزرگی در اختیار آنان است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdfx09.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما