پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 65206
منبع : خبرگزاری فارس
توسط مرکز بهداشت استان قم صورت گرفت

خارج شدن 2.5 تن مواد غذایی از چرخه مصرف در قم

قم نيوز : توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان قم، 2.5 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد.
خارج شدن 2.5 تن مواد غذایی از چرخه مصرف در قم
خارج شدن 2.5 تن مواد غذایی از چرخه مصرف در قم
به گزارش قم نیوز حسن ایزانلو اظهار کرد: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از 22 اردیبهشت ماه آغاز شده که تیم‌های بهداشتی در راستای خدمات رسانی تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: 2.5 تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف از گردونه مصرف خارج و معدوم شد و در طول این فعالیت‌ها علاوه بر 699 مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی، هزار و 283 مورد کلرسنجی آب، 168 مورد نمونه برداری آب آشامیدنی و همچنین 62 مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک نیز صورت گرفته است.

ایزانلو تصریح کرد: نظارت بر مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی  با اولویت مراکز حساس از قبیل زولبیا و بامیه پزی و شیرینی‌های سنتی مخصوص این ایام در حال انجام است.

وی گفت: همچنین صنوف حلیم و آش پزی، کبابی، نانوایی‌ها و خرما فروشی و اماکن عمومی نیز با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، بهداشت ابزار و وسایل کار، بهداشت محیط و نظافت محل کسب، بهداشت مواد غذایی به ویژه سالم بودن مواد اولیه و محصولات و همچنین کنترل عرضه دخانیات از جمله فعالیت‌های بازرسان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سامانه 190 گفت: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تماس 190 سامانه ویژه رسیدگی به شکایات بهداشتی وزارت بهداشت تماس حاصل و گزارشات یا شکایات خویش را اعلام کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciqraq.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما