يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 65500
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر حوزه های علمیه:

ایران با وجود تحریم ها به موفقیت های بالای علمی دست پیدا کرده است

قم نيوز : آیت الله اعرافی گفت: امروز همه می دانند جمهوری اسلامی ایران در راستای فعالیت های صلح آمیز هسته ای و در چارچوب برجام کماکان با تحریم های ظالمانه غرب مواجه است اما این تحریم موجب گسترش علم و کسب موفقیت های بالای علمی شده است.
ایران با وجود تحریم ها به موفقیت های بالای علمی دست پیدا کرده است
ایران با وجود تحریم ها به موفقیت های بالای علمی دست پیدا کرده است
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در دیدار جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی کشور سوریه که به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی در قم برگزار شد، اظهارداشت: بر اساس آمارهای بین المللی کشورمان در زمینه پیشرفت های علمی در رتبه نخست قرار دارد،رشته های جدید علمی برای پیشرفت کشورمان طراحی شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: کشورمان با تحریم های دشمن روبروست اما پیشرفت ها و دستاوردهای علمی ایران بسیار مطلوب است، تاریخ نشان داده است، هرگاه انسان تسلیم موج های مخالف نشود و تلاش بیشتری داشته باشد؛ درخشش و ارزشمندی عمل او مضاعف خواهد بود.

وی با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی در زمینه پیشرفت های علمی افزود: 2 هزار واحد دانشگاهی درکشور فعال است که چهار میلیون دانشجو مشغول تحصیل هستند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت جایگاه علم در دین اسلام بیان کرد: بر اساس آمارهای بین المللی کشورمان در زمینه پیشرفت های علمی در رتبه نخست قرار دارد، رشته های جدید علمی برای پیشرفت کشورمان طراحی شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه جامعه المصطفی پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه پیدا کرد،خاطر نشان کرد: توجه به وحدت اسلامی، پرداختن به گفت و گو با سایر ادیان و فرهنگ های دیگرکشورها  و پرداختن به علوم انسانی اسلامی ازجمله سیاست های حوزه های علمیه و جامعه المصطفی است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار امیدواری کرد این دیدار سبب گسترش همکاری ها میان ایران و سوریه شود و ملت سوریه در برابر گروه های تروریستی به پیروزی برسد و آرامش و ثبات در این کشورحاکم شود.

آیت الله اعرافی در پایان، با اشاره به این که جامعه المصطفی تنها مرکز اسلامی است که فقه اسلامی را با رویکرد مذهبی دانش پژوهان خود ارائه می کند، تصریح کرد: حرکت شفاف و رسمی در عرصه های بین المللی، از مهمترین ویژگی های جامعه المصطفی العالمیه به شمار می رود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfxtdv.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما