يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 65504
منبع : خبرگزاری فارس

رقابت دووميداني‌كاران قم براي قهرماني آسيا

قم نيوز : دووميداني‌كاران استان قم در دو رشته عضو تيم ملي دووميداني نوجوانان ايران براي حضور در مسابقات 2018 قهرماني آسيا و انتخابي المپيك شدند.
رقابت دووميداني‌كاران قم براي قهرماني آسيا / دونده‌هاي قم در كمين سهميه المپيك
رقابت دووميداني‌كاران قم براي قهرماني آسيا / دونده‌هاي قم در كمين سهميه المپيك
به گزارش قم نیوز پیکارهای دوومیدانی قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا در سال 2018 علاوه بر مدال‌هایی که در آن توزیع می‌شود، به واسطه اینکه انتخابی یکی از مهمترین رخدادهای جهانی این رشته یعنی بازی‌های المپیک نوجوانان به شمار می‌رود از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر همین اساس فدراسیون دوومیدانی و مربیان تیم ملی نوجوانان ایران در چندین مرحله عملکرد استعدادها و نخبه‌های کشور در این رده سنی را در میادین و مسابقات مختلف زیر نظر گرفتند تا تیمی آماده، با انگیزه و مدعی راهی رقابت‌های آسیایی و انتخابی المپیک 2018 شود.

در نهایت اعزام 11 دوومیدانی‌کار به مسابقات آسیایی و انتخابی المپیک نوجوانان قطعی شد، رقابت‌هایی که در شرق قاره کهن به میزبانی کشور تایلند برگزار می‌شد و در جمع ملی‌پوشان اعزامی به این پیکارها دو تن از بهترین‌های دوومیدانی قم و یکی از مربیان برجسته این رشته نیز حضور دارند.

ترکیب نهایی تیم اعزامی به این پیکارها در جلسه سازمان تیم‌های ملی و کمیته رده‌های پایه فدراسیون دوومیدانی مشخص شد تا این تیم اواسط تیرماه در مواد 100 متر، 200 متر، 800 متر، 1500 متر، پرتاب دیسک، پرش ارتفاع، پرش سه‌گام و پرتاب نیزه پیکارهای آسیایی و گزینشی المپیک با حریفان خود در تایلند رقابت کند.

علی قاسم‌بابایی و مهدی رضایی دو تن از چهره‌های مستعد و آینده‌دار دوومیدانی قم هستند که در ترکیب 11 نفره تیم اعزامی ایران به این رقابت‌ها قرار دارند، در حالی که رشته تخصصی آنها به ترتیب مواد 100 متر و 200 متر برای کسب مدال از پیکارهای قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک تلاش می‌کنند.

در ترکیب تیم ملی ایران محمدرضا رحمانی‌فر در پرتاب دیسک، علی قاسم بابایی در 100 متر، مهدی رضایی 200 متر، حسین بیزار در پرش ارتفاع، حمیدرضا کیا و سیدمبین مداحی در پرش سه‌گام، علی فتحی‌گنجی در پرتاب نیزه، سبحان احمدی در 800 متر، تکتم دستاربندان در 1500 متر و لیلا جوانمرد در 800 متر دختران به این مسابقات اعزام می‌شوند.

در کادر تیم اعزامی ایران، علی رضایی رئیس هیأت دوومیدانی استان قم و یکی از مربیان شاخص این رشته که مسوول کمیته رده‌های پایه فدراسیون دوومیدانی نیز محسوب می‌شود، در کنار هاشم باغبان‌بری از فارس، رضا عسگرزاده و حمیده جوان از خراسان‌رضوی، جعفر ابراهیمی از تهران و سیدصادق حسینی از گلستان به رقابت‌های انتخابی المپیک نوجوانان جهان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdcjxiem.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما