يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 65510
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم مطرح کرد

لزوم برنامه ریزی برای تجمیع موکب‌های استان قم در زیارت اربعین

قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: تجمیع موکب‌های اربعین سیاست استان است و کنار هم قرار گرفتن موکب‌ها موجب ارتقای خدمات به زائرین اربعین می‌شود.
لزوم برنامه ریزی برای تجمیع موکب‌های استان قم در زیارت اربعین
لزوم برنامه ریزی برای تجمیع موکب‌های استان قم در زیارت اربعین
به گزارش قم نیوز یونس عالی پور ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم با اشاره به نحوه برگزاری جلسات ستاد اربعین اظهار کرد: جلسات این ستاد از این به بعد هر دو هفته یک بار در قم برگزار می‌شود، موکب داران استان قم باید با جمعیت هلال احمر استان ارتباط داشته باشند تا در ارائه دارو مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: تدوین جزوه آشنایی با آداب و رسوم از کارهای فاخری بود که در شهر قم انجام شد، این جزوه مورد استفاده از زائرین اربعین قرار گرفت، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان همچون سال گذشته پیش از ایام اربعین، بازدید میدانی خواهند داشت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: تقاضای استان‌های مختلف است که راه آهن شلمچه به بصره تکمیل شود تا مشکلات حمل و نقل زائرین اربعین کاهش پیدا کند.

عالی پور، تجمیع موکب‌های اربعین را سیاست استان قم دانست و تصریح کرد: کنار هم قرار گرفتن موکب‌ها موجب ارتقای خدمات به زائرین اربعین می‌شود، باید موکب‌های استان قم به دنبال پذیرایی مشترک با موکب‌های عراقی باشند تا لذت میزبانی از مردم عراق گرفته نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت غله باید برای تامین امکانات برای زائرین اربعین، مکاتبه لازم را داشته باشد.

 

*عبور بدون گذرنامه از مرز در اربعین ممنوع است

مهرداد حاجی زاده در ادامه این جلسه با اشاره به تسریع در صدور گذرنامه‌های زائرین اربعین اظهار کرد: سال گذشته از یک ماه مانده به اربعین، در صدور گذرنامه‌ها برای زائرین تسریع شد، همچنین پلیس فتای استان قم با رصد فضای مجازی، جلوی تبلیغ برای صدور غیرمجاز ویزا را گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: هر سال در ایام اربعین، تجمع افراد بدون دارای مدارک و گذرنامه را در مرزها داریم، به صورت جدی جلوی عبور این افراد از مرزها گرفته می‌شود و امسال هم این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzn93.ak9nq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما