يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 65515
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حج و زیارت استان قم مطرح کرد

صدور 65 هزار ویزا برای زائرین اربعین در قم

قم نيوز : مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: سال گذشته 65 هزار ویزا برای زائران اربعین در شهر قم توسط دفتر کنسولگری عراق صادر شد.
صدور 65 هزار ویزا برای زائرین اربعین در قم
صدور 65 هزار ویزا برای زائرین اربعین در قم
به گزارش قم نیوز مهدی صالحی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم با اشاره به استقرار دفتر کنسولگری عراق در شهر قم اظهار کرد: همانند سال گذشته این دفتر برای صدور ویزا برای زائران استان قم و استان مرکزی در شهر قم مستقر می‌شود، سال گذشته 65 هزار ویزا برای زائران اربعین در شهر قم توسط دفتر کنسولگری صادر شد.

وی ادامه داد: 65 دفتر زیارتی در سال گذشته برای صدور ویزای اربعین در استان قم عمل می‌کردند، همچنین 20 هزار بروشور سامانه سماح و دفاتر زیارتی در استان قم توزیع و آخرین اخبار در این زمینه توسط صدا و سیما ارائه شد.

مدیرکل حج و زیارت استان قم افزود: از جمله مشکلات، دخالت افراد و دفاتر غیرمجاز در صدور ویزای اربعین است، تنها سامانه برای ثبت نام زائرین اربعین، سامانه سماح است و زائرین تنها باید از این سامانه برای ثبت نام و اخذ ویزا اقدام کنند.

صالحی، صدور ویزای جعلی را از جمله مشکلات در ایام زیارت اربعین دانست و تصریح کرد: سال گذشته سازمان حج و زیارت فراخوانی برای بیمه زائران اربعین داد و در نهایت 18 هزار و 800 تومان بابت بیمه از زائرین اخذ شد، بیمه خدمات خوبی را همچون پرداخت غرامت فوت داد و خسارت زائرین فوت شده در اربعین به سرعت توسط بیمه پرداخت شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید با با دفاتر غیرمجاز صدور ویزای اربعین برخورد صورت بگیرد و کاری کنیم که همه زائرین از طریق سامانه سماح ویزا را دریافت کنند و به عراق اعزام شوند.

محمد رضا بهرامی در ادامه این جلسه با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر استان قم در ایام زیارت اربعین اظهار کرد: سال گذشته 27 موکب استان قم برای دریافت پزشک و خدمات درمانی به این جمعیت مراجعه کردند، البته تمام موکب‌های استان قم مجوز برای ارائه خدمات درمانی ندارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم افزود: سال گذشته در ایام زیارت اربعین، 120 پزشک، پرستار و تکنسین توسط جمعیت هلال احمر به عراق اعزام شد، به 27 موکب استان قم خدمات ارائه کردیم و 70 هزار زائر در آن ایام از خدمات این جمعیت استفاده کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbssb0.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما