دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 65553
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم خبر داد

کاهش 10 درصدی آمار پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح در قم

قم نيوز : رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: کاهش 10 درصدی آمار پرونده را در این سازمان در سال 96 نسبت به 95 شاهد بودیم و همچنین در خردادماه امسال هم 20 درصد جرایم نیروهای مسلح کاهش پیدا کرد.
کاهش 10 درصدی آمار پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح در قم
کاهش 10 درصدی آمار پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح در قم
به گزارش قم نیوز حسین صیدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به شیوه فعالیت سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: راهبرد این سازمان پیشگیری است، برخی از جرم‌های نیروهای مسلح به دلیل بی اطلاعی است، به همین دلیل برنامه‌های آموزشی را برای آن‌ها برگزار کردیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نمی‌تواند که بدون دلیل فردی را دستگیر کند و در صورت دستگیری هم باید در ظرف یک ساعت مساله به اطلاع سازمان قضایی نیروهای مسلح برسد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم افزود: برنامه‌های آموزشی این سازمان موجب کاهش جرایم در نیروهای مسلح استان قم شده است، همچنین تسهیلاتی در قانون برای افراد از جمله سربازان فراری در نظر گرفته شده است و برخی از افراد از این موارد بی اطلاع هستند.

صیدی با اشاره به خرید خدمت سربازی اظهار کرد: سربازانی که هشت سال غیبت در نیروهای مسلح دارد، می‌تواند با پرداخت پول خدمت سربازی خود را خریداری کند و پرونده این افراد در نیروهای مسلح بسته می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته برای نیروهای کادر ارتش در استان قم 1800 نفر ساعت و برای نیروهای وظیفه هم 1740 نفر ساعت آموزش برگزار کردیم. در نیروی انتظامی استان قم 4085 نفر ساعت آموزش برای نیروهای کادر و 1025 ساعت برای نیروهای وظیفه در سال گذشته داشتیم. همچنین در سال 96 برای نیروهای رسمی وزارت دفاع استان قم 500 نفر ساعت آموزش برگزار کردیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم افزود: برنامه آموزشی این سازمان برای نیروهای مسلح با حضور قضات و به صورت کلاس دانشگاهی برگزار می‌شود و رهبر معظم انقلاب این حرکت سازمان نیروهای مسلح را تحسین کردند.

صیدی با اشاره به وضعیت پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده یک فرد بازداشتی و در جرایم سبک بیشتر از 48 ساعت نیست و اطاله رسیدگی در دادگاه‌ها را در سازمان قضایی نیروهای مسلح نداریم، کاهش 10 درصدی  آمار پرونده را در این سازمان در سال 96 نسبت به 95 شاهد بودیم و همچنین در خردادماه امسال هم 20 درصد جرایم کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با مردم ارتباط مستقیم دارد و بیشترین شکایت علیه عوامل این نیرو صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم افزود: زندان‌ها براساس بیانات امام خمینی(ره) باید به دانشگاه تبدیل شوند، تعداد زندانیان نظامی در استان نسبت به زندانیان عادی بسیار کم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگیری افراد با مجوز خاص ممکن است، امر به معروف و نهی از منکر در حد تذکر لسانی وظیفه همه افراد است، ولی برخورد قضایی در حیطه عملکرد ضابطین قضایی است، برخورد افراد با ضابطین قضایی جزو جرایم غیرقابل گذشت است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdsk09.yt0kk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما