پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 65699
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
دادستان قم در نشست خبری مطرح کرد:

برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان و اخلال گران اقتصادی

قم نيوز : دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: قوه قضاییه و نهادهای ذیربط آن در برخورد با مفسدان و اختلال گران اقتصادی قوه قضائیه هیچ‌ گونه کوتاهی و مماشاتی ندارد
برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان و اخلال گران اقتصادی
برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان و اخلال گران اقتصادی
به گزارش قم نیوز مهدی کاهه، امروز طی سخنانی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادسرای انقلاب قم برگزار شد، با تاکید بر این نکته که اساساً هدف مهم دستگاه قضایی خدمت به مردم و جلب اعتماد افکار عمومی است، اظهار داشت: مهم ترین سرمایه نظام همین مردمی هستند که باید ما اعتماد میان آن ها و مسئولان نظام را تقویت کنیم و در مسیر خدمت صادقانه به آن ها گام های جدی تری برداریم.

وی از رسانه های جمعی خواست که تحت تاثیر برخی اخبار و شایعات دروغین و بزرگ نمایی ها و سیاه نمایی ها قرار نگیرند و افزود: آنچه از رسانه ها و فعالان رسانه ای انتظار می رود این است که مراقب باشند که ناخواسته در دام سوء استفاده دشمنان از فضای رسانه ای قرار نگیرند و در نشر مطالب و اخبار و وقایع صادق و امانت دار باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قم همچنین با بیان این که تلاش هر چه بیشتر دستگاه قضایی در مسیر تحقق عدالت و احقاق حقوق عامه باعث افزایش اعتماد مردم به نظام و این قوه می شود، گفت: یکی از کلیدی ترین وظایف قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است که دراین‌ خصوص البته نهادها و دستگاه‌های دیگر نیز وظایف مهمی به عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: هر فرد و یا جریانی که بخواهد در عرصه های مهم اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و غیره دست به هنجارشکنی و قانون گریزی و قانون شکنی کند، قوه قضاییه با او برخورد لازم قانونی را می کند و در این خصوص به هیچ وجه اجازه نمی دهد که امنیت و آرامش روانی جامعه خدشه دار شود.

کاهه در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از این که در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 95، میزان ارتکاب جرائم خشن در سطح استان قم کاهش محسوس و قابل توجهی داشته، تصریح کرد: در سایه لطف الهی و تدابیر پیشگیرانه و توام با قاطعیت کامل دستگاه قضایی در کنار فداکاری‌های نیروی انتظامی و حضور مردم در عرصه مختلف جرایم خشنی چون آدم‌ربایی، تهدید با چاقو، سرقت مسلحانه و ... در سطح استان در مدت یادشده تا حدود 40 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین به برخی از طرح های مهم به اجرا درآمده در راستای احیای حقوق عامه در استان قم اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی به‌عنوان نماینده مردم آن دسته از حقوق مردمی که در جامعه پایمال می‌شود را به‌صورت مطلوبی احیا کرده و با افرادی که بخواهند حقوق عامه را خدشه دار سازند، قاطعانه برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب قم بیان داشت: مجموعه دستگاه قضایی در استان به خصوص دادستانی ضمن حمایت از جریان سرمایه گذاری سالم و فعالان اقتصادی که به رونق تولید و اشتغال در قم کمک می کنند، در عین حال با اخلالگران اقتصادی و مفسدان برخورد لازم و قاطعانه می کند و همواره به دنبال تامین حقوق مردم و مصالح انقلاب و نظام است.

وی همچنین با اشاره به این که خوشبختانه با توجه به حال و هوای مذهبی شهر قم، آسیب‌های اجتماعی در آن به نسبت استان ها و شهرهای دیگر کمتر است، گفت: ما در راستای رصد جریانات انحرافی و مقابله با اعمال مجرمانه در فضای مجازی برنامه‌ریزی‌ها و زیرساخت‌های لازم را در قم ایجاد کرده ایم، ضمن آن که به طور کلی آسیب‌های اخلاقی و انحرافی در بستر فضای مجازی در استان قم کمتر از استان‌های دیگر می باشد.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceop8p.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما