پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 65957
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: 

پاسخگویی مطلوب حوزویان به نیازهای روز از ثمرات تحول در حوزه است 

قم نيوز : عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: یکی از ثمرات و برکات تحول در حوزه این است که طلاب و روحانیون به نیازهای روز جامعه ، پاسخگویی مطلوب و مناسبی خواهند داشت.
پاسخگویی مطلوب حوزویان به نیازهای روز از ثمرات تحول در حوزه است 
پاسخگویی مطلوب حوزویان به نیازهای روز از ثمرات تحول در حوزه است 
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام  سید قاسم رزاقی با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: تحول در حوزه فقط ناظر به مباحث آموزشی نیست بلکه همه عرصه ها همچون پژوهش ، تهذیب، تبلیغ را نیز شامل می شود و اساساً حوزه متشکل از پازل های مختلفی است که این ها باید در کنار هم چیده شده تا یک وضعیت کامل و روشن را برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده شاهد باشیم.

وی بر لزوم اهتمام هر چه بیشتر حوزویان به تحقیقات علمی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: در حقیقت پژوهش زیربنای تولید علم است و ما در عین حال که به مسایل علمی و آموزشی توجه می کنیم نباید از اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه غافل شویم.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: بی شک طلاب و روحانیونی می توانند بهتر به نیازها و اقتضائات امروز جامعه پاسخگو باشند و به شبهات بهتر پاسخ دهند که مجهز به علم و تحقیق باشند و در عین حال در عرصه تهذیب و تبلیغ نیز توانمندی های بالایی از خود نشان دهند.

وی با بیان این که استاد، شاگرد و متن درسی، سه رکن اصلی سیستم آموزشی حوزه به شمار می رود، افزود: به هر میزان که ما در این سه رکن شاهد تحول مطلوب باشیم، در کلیت قضیه، حوزه و حوزویان متناسب با نیازها و اهداف روز متحول می شوند.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcbz9b0.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما