چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 66237
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی: 

حرکت در مسیر درست با پویا بودن مساجد امکان‌پذیر است/ مساجد گرفتار غربت و مظلومیت نشوند 

قم نيوز : معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دنیا می‌خواهد ما را از مسیر درست خارج کند؛ وظیفه ما این است هر آنچه خداوند از ما می‌خواهد بر روی زمین انجام دهیم و این کار با آباد کردن و پویا بودن مساجد امکان‌پذیر است.
حرکت در مسیر درست با پویا بودن مساجد امکان‌پذیر است
حرکت در مسیر درست با پویا بودن مساجد امکان‌پذیر است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آشتیانی شب گذشته در جمع اعضای ستاد قرارگاه فرهنگی مسجد استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد،گفت: بر اساس آیه قرآن کریم، اگر جن و انس بر طریقه ایمان و دین استقامت ورزند، خداون آنها را از آبی فراوان سیراب می‌کند. خداوند می‌فرماید که اگر می‌خواهید دنیای شما هم آباد باشد، جز از طریق ایمان و تقوا راهی نیست.

وی بابیان این‌که اگر ایمان و تقوا نباشد، جز مشکلات چیزی وجود نخواهد داشت، گفت: دنیا می‌خواهد ما را از مسیر درست خارج کند؛ وظیفه ما این است که هر آنچه خداوند از ما می‌خواهد بر روی زمین انجام دهیم و این کار با آباد کردن و پویا بودن مساجد امکان‌پذیر است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مکان ها قداستی دارد که انسان‌های با فطرت سلیم را جذب می‌کند؛ خانه‌های خدا در محله‌های ما قرار دارد. مکان‌هایی که منسوب به خداوند و محل عبادت است، محلی تأثیرگذار در هدایت انسان‌هاست.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در جدا نگه‌داشتن مردم از مساجد گفت: با توجه به تأثیرگذاری گسترده مساجد در هدایت انسان‌ها، این مکان‌ها موردتوجه دشمنان قرار گرفته و تلاش می‌کنند با تبلیغات سوء، مردم را از این مکان‌های مقدس دور نگه دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی بابیان این‌که مساجد فعال و پر رفت‌وآمد لرزه بر دل دشمنان می‌اندازد، افزود: در چنین شرایطی وظیفه ماست که راهی پیدا کنیم مساجد همچون گذشته پررونق و پویا باشد. مساجد باید فعال و با مدیریتی مطلوب در میان اقشار مختلف مردم نقش‌آفرین باشد تا گرفتار غربت و مظلومیت نشود.

وی با ابراز تأسف از تأکید برخی از مسجدی‌ها مبنی بر ممنوعیت طرح مباحث سیاسی در مساجد اظهار داشت: برخی از مسجدی‌ها انتظار دارند روحانی بیاید و نماز و روضه‌ای بخواند و برود و کاری هم به مسائل کشور و امور مسلمانان نداشته باشد؛ این تفکر اشتباهی است.

انتهای پیام/139
https://qomnews.ir/vdcd5x09.yt09s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما