يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 66407
منبع : خبرگزاری ايرنا

آیین آغاز برنامه های دهه کرامت در قم برگزار شد

قم نيوز : آیین آغاز برنامه های دهه کرامت، افتتاح سومین جشنواره بین المللی مردمی کرامت و شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) روز یکشنبه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) همراه با جلوه های معنوی باشکوهی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
آیین آغاز برنامه های دهه کرامت در قم برگزار شد
آیین آغاز برنامه های دهه کرامت در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز در این آیین معنوی آیات مکارم شیرازی از مراجع تقلید، سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع)، علوی بروجردی از استادان برجسته حوزه علمیه، خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، استانداران قم و خراسان رضوی، جمعی از مسئولان، هیات های اعزامی از کشورهای اسلامی همچون لبنان و همچنین قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

در این آیین پس از قرائت قرآن کریم، گروه های سرود و تواشیح به اجرای برنامه پرداختند و مداحان اهل بیت (ع) پیرامون فضایل و شخصیت حضرت معصومه (س) مدیحه سرایی کردند.

برگزاری آیین خطبه خوانی با حضور خادمان بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع)، قشرهای مختلف مردم و مسئولان از دیگر جلوه های این آیین معنوی بود.

گلباران ضریح مطهر حضرت معصومه (س) همزمان با سالروز میلاد این بانوی کرامت توسط زائران از دیگر جلوه هایی بود که فضای معنوی این مکان مقدس را عطرآگین ساخت؛ در این حرکت زیبا هر زائری از کودک تا کهنسال، شاخه گلی را تقدیم آستان کریمه اهل بیت (ع) نمود و در دل با این خورشید کرامت به راز و نیاز پرداخت.

پخش شیرینی و شکلات به شکرانه این روز بزرگ از دیگر جلوه هایی بود که در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) در گوشه و کنار حرم مطهر ایشان به چشم می خورد.

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در این آیین گفت: علاوه بر آستان های مقدس داخل کشور، 35 نهاد و سازمان برای اجرای مطلوب برنامه های متنوع دهه کرامت در فضای صمیمی مشارکت دارند و امسال این برنامه ها با سه رویکرد معرفت افزایی، نشاط آفرینی و خدمت کریمانه تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی بیان کرد: از امروز همه مردم ایران با هم عهد می بندیم در دهه کرامت هر روز یک خدمت به یکدیگر ارائه کنیم که در نهایت 800 میلیون خدمت کریمانه در جامعه ایرانی انجام شده باشد.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی در اجرای برنامه های دهه کرامت، مردمی برگزار کردن آن است و از امروز برنامه های متنوعی در سراسر کشور در این رابطه اجرا می شود.

حضرت فاطمه معصومه (س)، بانوی عصمت و کرامت که کریمه اهل بیت (ع) زیبنده آن حضرت است در اول ذی القعده سال 173 هجری قمری در خانه هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم(ع) چشم به جهان گشود.

از 24 تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و تا سوم مردادماه سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است. در دهه کرامت 256 برنامه در قالب 2 هزار و 627 ریزبرنامه دینی، علمی و فرهنگی در حرم حضرت معصومه(س) اجرایی می شود.
7405/ 1175
انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdccm0qe.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما