يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : 66427
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام هاجری خبر داد:

تشکیل دبیرخانه مشترک انجمن های علمی حوزه با بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

قم نيوز : دبیر انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم، تشکیل دبیر خانه مشترک انجمن های علمی حوزه با بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، برگزاری مشترک همایش ها و کرسی های علمی را از برخی فعالیت ها ی دهه کرامت برشمرد.
تشکیل دبیرخانه مشترک انجمن های علمی حوزه با بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی
تشکیل دبیرخانه مشترک انجمن های علمی حوزه با بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عبدالرسول هاجری دبیر انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم صبح یکشنبه در همایش علمی سیره امام رضا(ع)، آموزه ها و کارکردها که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با تبریک دهه کرامت سالروز میلاد مهرهمیشه تابان خراسان و ایران و ماه منیر قم کریمه اهل بیت،‌ اظهارداشت: دهه کرامت امسال برای انجمن های علمی حوزه دهه دیگری است و برپایی مشترک این همایش همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل بیت(علیهم السلام) بخشی از برنامه های این دهه است.

مسئول دبیرخانه  انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم تصریح کرد: همایش تخصصی سیره امام رضا(ع) اولین همکاری مشترک و تخصصی انجمن های علمی حوزه و بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی است.

وی افزود: همچنان که مهر و ماه را نمی توان در هیچ سرزمینی حبس کرد لذا تابش معرفت رضوی را باید در مقیاس فرا ملی و بین المللی رقم زد و بر این اساس شاید این اولین همکاری مشترک بین دو نهاد علمی باشد اما آخرین نیست و تازه آغاز راه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاجری گفت: تشکیل دبیر خانه مشترک همکاری و برگزاری مشترک همایش های تخصصی در خصوص امام رضا(ع)، برگزاری منظم کرسی های علمی و هم اندیشی در مراکز عالی استان ها در طول سال، طرح گفتمان انقلاب، راه  اندازی ستاد سراسری خادمان حوزه و انقلاب اسلامی از جمله ده ها طرح است اجرا خواهد شد.

وی ابراز داشت: این همایش به شکل کارگاه یک روزه امام شناسی برگزار می شود و به شرکت کنندکان گواهی علمی از سوی بنیاد علمی پژوهش های اسلامی اعطا می شود

مسئول دبیرخانه  انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم  افزود: در برنامه صبح همایش، اساتید برجسته حوزه به مباحث قرآنی و کلامی زندگی امام رضا(ع) می پردازند و در بعد از ظهر به مباحث تاریخی و سیاسی نیز پرداخته می شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcefe8p.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما