پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 66610
منبع : ایسنا
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم خبر داد:

فوت 26 نفر طی 40 روز در تصادفات قم/ رشد آمار تصادفات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی

قم نيوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ضمن تاسف از بالاتر رفتن آمار تصادفات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته، از فوت 26 نفر طی 40 روز در تصادفات استان قم خبر داد.
فوت 26 نفر طی 40 روز در تصادفات قم/ رشد آمار تصادفات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی
فوت 26 نفر طی 40 روز در تصادفات قم/ رشد آمار تصادفات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی
به گزارش قم نیوز دکتر شهیدی با اشاره به اقدامات گسترده اورژانس 115 قم طی روزهای اخیر گفت: از 16 خرداد تا 26 تیر ماه امسال، متاسفانه 26 نفر در تصادفات استان جان خود را از دست داده که از این تعداد 21 نفر در جاده های استان فوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت 10 هزار و 822 ماموریت توسط اورژانس 115 قم انجام شده که به صورت میانگین 270 ماموریت در روز بوده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم عنوان کرد: تلفن اورژانس در این 40 روز همچنین 66 هزار و 85 مرتبه به صدا در آمد که 5 هزار و 223 مورد منجر به ماموریت شده است.

دکتر شهیدی با اشاره به مصدومان حوادث ترافیکی گفت: 3 هزار و 736 مصدوم در حادثه ها شاهد بودیم که 2 هزار و 253 مورد به مراکز درمانی منتقل و مابقی نیز سر صحنه درمان شدند.

وی به سهم موتورسیکلت سوارها در حوادث ترافیکی اشاره کرد و گفت: 2هزار و 44 ماموریت اورژانس در 40 روز گذشته مربوط به موتورسیکلت سوارها بوده که دو نفر نیز در این زمینه جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم در ادامه ضمن تاسف از بالاتر رفتن آمار تصادفات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته گفت: بسیاری از مصدومان که به بیمارستان منتقل می شوند شرایط بالینی وخیمی دارند و متاسفانه برخی از آنان در بیمارستان فوت می کنند و قطعا باید آمار تلفات ناشی از حوادث ترافیکی را بالاتر دانست و رانندگان بیش از گذشته مراقب باشند.

دکتر شهیدی گفت: تعداد زیادی از مصدومان دچار معلولیت های دائمی و شدید می شوند که علاوه بر خسارت های جبران ناپذیری که متوجه منابع انسانی می شود، هزینه درمانی و توانبخشی گاها مادام العمری به شهروندان و خانواده ها و سیستم درمانی کشور وارد می آورد.

وی افزود: بار کاری اورژانس پیش بیمارستانی استان در مقایسه با تعداد پایگاه ها و نیروی انسانی به صورت فزاینده ای رو به افزایش است و این در کنار فرسودگی بخش قابل توجهی از ناوگان آمبولانس، نیاز به حمایت و چاره اندیشی هر چه سریعتر را چه در خصوص منابع انسانی و چه لجستیک نمایان می کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم تاکید کرد: از مردم قم تقاضا می شود که با پرسنل اورژانس 115 که متعهدانه و شبانه روزی و بدون وقفه در حال خدمت رسانی به آنان هستند، همکاری داشته باشند و جز در موارد فوریت پزشکی تلفن های این مرکز را اشغال ننمایند


انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdciuqaq.t1aqz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما