دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : 66811
منبع : خبرگزاری مهر
به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب؛

جشنواره «چله سرو» در قم برگزار می‌شود/ توجه به ظرفیت‌های قم

قم نيوز : مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری جشنواره چله سرو در این شهر همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
جشنواره «چله سرو» در قم برگزار می‌شود/ توجه به ظرفیت‌های قم
جشنواره «چله سرو» در قم برگزار می‌شود/ توجه به ظرفیت‌های قم
به گزارش قم نیوز مجید رفیعی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری جشنواره «چله سرو» بیان کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای شهر قم مانند فینالی است تا نیروهای فرهنگی در نهادها و سازمان‌های مختلف در سطح کشور خود را شاخص و نمونه جلوه دهند.

وی گفت: در تلاشیم تا محصولاتی که تولید می‌شود در بازه تاریخی مورد نظر در خیابان‌ها و میادین شهر اکران شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بیان کرد: جشنواره سرود آوای سرو دومین جشنواره از سلسله جشنواره‌های چله سرو است.

وی ضمن بیان اینکه مساجد شهر قم در حوزه‌های مختلف هنری به صورت شاخص فعالیت می‌کنند، افزود: همکاری‌های خوبی میان شهرداری، حوزه هنری و کانون‌های فرهنگی مساجد برقرار است تا این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.

رفیعی بیان کرد: در بهمن‌ماه سال ۶۵ گروه سرود مدرسه قطب راوندی پس از اجرای سرود در سینما تربیت در مسیر بازگشت مورد اصابت بمب هواپیمای عراقی قرار گرفت و دانش آموزان بسیاری شهید شدند.

وی با بیان اینکه تا پایان مهرماه فراخوان‌های جشنواره ارائه می‌شود، افزود: از ۹ تا ۱۹ دی‌ماه نمایش و اکران عمومی برنامه‌ها در خیابان‌ها و میادین شهر قم اجرا می‌شود و کاروان فرهنگی با مشخصات و رویکردی خاص به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بیان کرد: در روز میلاد حضرت زهرا(س) مراسم اختتامیه جشنواره چله سرو برگزار شده و به برگزیدگان جوایز اهدا می‌شود.

معرفی قم به عنوان محور هنر متعهد و انقلابی

وی گفت: شناسایی نسل جوان در حوزه هنر متعهد انقلابی و همچنین تهیه و تدارک محتوای غنی و انقلابی برای فضای مجازی از خروجی جشنواره است.

رفیعی ادامه داد: می‌توانیم قم را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان محور هنر متعهد و انقلابی معرفی کنیم.

وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری قم همیشه محور اساسی انقلاب بوده است و مرکز معرفتی دنیای اسلام معرفی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم گفت: با توجه به ظرفیت‌های عظیم دینی، فرهنگی و هنری نهفته در قم و همچنین دغدغه ریاست و شورای شهر قم و شهردار کلانشهر قم مبنی بر حرکت ماندگار و تأثیرگذار فرهنگی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با برگزاری جلسات تخصصی متعدد و ساعت‌ها کار کارشناسی و استفاده از نظرات نخبگان و کارشناسان این حوزه طرح جشنواره چله سرو به عنوان یک حرکت بزرگ و ماندگار فرهنگی طراحی و کلید خورد.

وی در خصوص رشته‌های در نظر گرفته شده برای این جشنواره اظهار کرد: در این جشنواره فرهنگی برنامه‌های متنوعی با مضمون انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اجرا خواهد شد.

رفیعی بیان کرد: در این جشنواره ۴۰ مسجد محوری انقلاب، ۴۰ یادمان تأثیرگذار دفاع مقدس و شهدا، جشنواره شعر شهدای شاخص ۴۰ روحانی جهان اسلام و ۴۰ مادر و همسر شهید شاخص جهان اسلام معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی در خصوص زمان‌بندی اجرای جشنواره افزود: افتتاح جشنواره چله سرو با رونمایی از لوگوی این جشنواره کلید خورد و با برنامه‌ریزی انجام شده، فراخوان آیین‌های این جشنواره با توزیع زمانی مناسب تا پایان مهرماه به اتمام خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم اضافه کرد: پس از اتمام زمان فراخوان، آثار توسط تیم‌های داوری ارزیابی خواهد شد و از ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار خروجی و آثار ملموس جشنواره در سطح استان به نمایش گذاشته می‌شود که شامل اجرای سرودهای انقلابی و نمایش، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از آثار برگزیده و منتخب در سطح استان خواهد بود.

وی در خصوص برگزاری اختتامیه جشنواره افزود: طبق برنامه با حمایت مجموعه مدیریتی و فرهنگی استان مراسم جشن بزرگ اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در اولین جشن بعد از ایام فاطمیه برگزار خواهد شد.

آموزش سرود در بخش‌های قم

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: امسال مراسم پیروزی انقلاب اسلامی به صورت ویژه برگزار می‌شود زیرا مراسم فرهنگی و هنری می‌تواند تأثیرگذاری ویژه‌ای داشته باشد.

حجت الاسلام سعید روحانی گفت: در عرصه مساجد در بحث تئاتر خانه تئاتر مسجد با همکاری حوزه هنری دایر شده و گروه‌های تئاتر به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند.

وی ضمن اشاره به حضور مربی سرود در بخش‌های استان قم افزود: در کانون فرهنگی مساجد هر هفته با حضور مربی آموزش سرود ارائه می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb8wb0.rhb08piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما