پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 67649
منبع : خبرگزاری مهر
با توزیع مرغ منجمد؛

قیمت مرغ در قم تعدیل می‌شود/ فعالیت ۱۳۰ مرغداری گوشتی در قم

قم نيوز : استاندار قم در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم خواستار تعدیل قیمت مرغ در بازار قم با توزیع مرغ منجمد شد.
قیمت مرغ در قم تعدیل می‌شود/ فعالیت ۱۳۰ مرغداری گوشتی در قم
قیمت مرغ در قم تعدیل می‌شود/ فعالیت ۱۳۰ مرغداری گوشتی در قم
به گزارش قم نیوز هشتمین جلسه ستاد تنظیم بازار استانداری قم ظهر پنجشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در این جلسه با اشاره به اینکه در یک هفته اخیر اختلاف نرخ‌ها تنها در دو قلم در قم بالای ۱۰ درصد بوده گفت: ماست و خیار دو قلم کالایی هستند که از هفته پیش تا امروز حدود ۱۱ درصد اختلاف قیمت دارند.

آنطور که احمدرضا سمیعی نسب می‌گوید ۲۲ قلم از ۵۸ قلم کالای اساسی در قم در یک هفته اخیر افزایش قیمت داشته و سه قلم کاهش و بقیه تغییری نداشته‌اند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ به ۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده اظهار کرد: این موضوع تخطی از نرخ ستاد تنظیم بازار کشور بود.

محمد رضا طلایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم هم با تأکید بر اینکه ملاک در نرخ گذاری باید ستاد تنظیم بازار کشور باشد، گفت: قیمت مرغ در قم اما تابعی از میدان بهمن تهران است و نرخ وزارت جهاد و ستاد تنظیم بازار هم با یکدیگر تفاوت دارند.

دستور کار ستاد تنظیم بازار به استانداران

محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم هم در این زمینه گفت: دبیرخانه تنظیم بازار به استانداران نامه‌ای نوشته و شرح کرده که قیمت شیر خام و مرغ درحال افزایش و بالاتر از مصوب است و ضرورت دارد موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارگروه تنظیم بازار استان قرار بگیرد.

وی افزود: طبق این ابلاغیه قرار است استانداران و جهاد کشاورزی استان‌ها نسبت به تنظیم بازار این محصولات اقدام کنند.

امیر محمدی چهر، معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور به صورت مطلق تعیین می‌شود، گفت: در حالی که قیمت وزن بالا و وزن پایین متفاوت است. به نظر می‌رسد برای این موضوع کارشناسی دقیقی صورت نگرفته است. باید برای مرغداری بصرفد.

مصرف مرغ زیاد شده است

رضا سیار، فرماندار قم هم اظهار کرد: همه ساله از ایامی از سال قیمت مرغ همین وضعیت را به دلیل افزایش تقاضا داشته است.

وی با بیان اینکه بهترین کاری که الان می‌شود کرد عرضه مرغ منجمد است، افزود: الان مصرف بالاست چرا که مردم سفر می‌روند و مراسم عقد و عروسی برگزار می‌شود و باید باید نیاز جامعه را از طریق مرغ منجمد تأمین کنیم.

فرماندار قم با اشاره به اینکه ۱۳۰ مرغداری گوشتی در قم فعالیت می‌کنند گفت: الان شاید ۲۰ مرغداری به مرغ رسیده باشند که نباید برخورد سخت با این قشر  داشته باشیم.

وی با اشاره به تفاوت قیمت ۶۷۰۰ و ۹۵۰۰ تومان مرغ منجمد و تازه اضافه کرد: اگر مرغ منجمد را در تعاونی‌ها عرضه کنیم هم نیاز مردم تأمین می‌شود و هم قیمت مرغ پایین می‌آید.

علی بیگی، معاون جهاد کشاورزی قم در واکنش به این سخنان گفت: در تامین مرغ مشکلی نداریم فقط نیاز به شبکه توزیع مطمئن داریم که این مرغ ارزان به دست مصرف کننده برسد.

محمدی چهر اما اعتقاد داشت که مردم از مرغ منجمد استقبال نمی‌کنند اما استاندار قم به صراحت تأکید کرد که این حرف را قبول ندارد و باید این مرغ‌ها در سطح شهر توزیع شوند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb90b0.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما