پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : 67662
منبع : خبرگزاری فارس

فرماندار قم: لزوم برخورد با دانه درشت هایی که اقدام به افزایش قیمت ها می کنند

قم نيوز : فرماندار قم با اشاره به موضوع نان و آرد و ابهاماتی که در این زمینه وجود داشته است، گفت: تمام این اشتباهات به دلیل تحلیل‌های نادرست از دستورالعمل‌ها است، باید با افزایش قیمت بی رویه در این حوزه از دانه درشت‌ها شروع کنیم، و آن‌ها هم باید پاسخگو باشند.
لزوم برخورد با دانه درشت هایی که اقدام به افزایش قیمت ها می کنند
لزوم برخورد با دانه درشت هایی که اقدام به افزایش قیمت ها می کنند
به گزارش قم نیوز رضا سیار ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار، که در استانداری برگزار شد، با اشاره به موضوع افزایش قیمت مرغ، گفت: هر ساله در برهه ای از زمان، بخاطر افزایش تقاضا با افزایش قیمت مواجه هستیم، بهترین راه حل عرضه مرغ منجمد در بازار است، که با یک اقدام نرم، بازار مرغ را کنترل کنیم.

سیار با اشاره به افزایش مصرف مرغ در تابستان، گفت: در این فصل به دلیل مسافرت‌ها، با افزایش مصرف روبه رو هستیم، و به دنبال آن با افزایش قیمت مواجه هستیم، ولی برخورد با مرغداران در این برهه زمانی درست نیست و چیزی را حل نمی‌کند.

فرماندار قم، با اشاره به موضوع تامین مرغ منجمد، گفت: مردم خودشان مرغ می‌خرند، و در فریزهای خود منجمد می‌کنند، باید مردم را با کیفیت مرغ منجمد عرضه شده آشنا کنیم، تا از آن استقبال شود.

وی به برخی از قیمت‌ها در حوزه های مختلف اشاره کرد، و گفت: کار سختی نیست، بیاییم مثلاً در حوزه لبنیات، جدولی تهیه کنیم، و قیمت‌ها را با درصدهای چربی و وزن‌های مختلف، تعیین کنیم، و با این قیمت‌ها عرضه شوند.

سیار با بیان اینکه بسیاری از دارندگان لبنیات سنتی خودشان دامداری دارند، اظهار کرد: کارخانه‌ها در برهه ای از زمان با آن قیمت از دامدار خریداری نمی‌کردند، و اکنون که قیمت تعیین شده است، و اینکه سال‌ها با نرخ مصوب خریداری نمی‌شده است، توقع خرید نداریم، و باید با آن‌ها برخورد شود.

فرماندار قم، با اشاره به کاهش تولید شیر، گفت: با توجه به این شرایط خاص و افزایش تقاضای مصرف، باید منتظر باشیم تا از این شرایط عبور کنیم، و جدول قیمتی برای لبنیات سنتی ارائه کنیم.

وی با اشاره به احتکار کالا، گفت: در تمام مواردی که شامل احتکار، اختفا و کم فروشی است، اگر نیازمند ورود دادستانی است، با این شرایط خاص دادستان، به عنوان مدعی العموم، وارد عمل می‌شود.

سیار با اشاره به موضوع نان و آرد و ابهاماتی که در این زمینه وجود داشته است، گفت: تمام این اشتباهات به دلیل تحلیل‌های نادرست از دستورالعمل‌ها است، باید با افزایش قیمت بی رویه در این حوزه از دانه درشت‌ها شروع کنیم، و آن‌ها هم باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgx393.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما