جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 67668
منبع : خبرگزاری فارس

وجود 400 پایگاه اوقات فراغت در قم/آموزش مهارت‌های اقتصادی به دانش آموزان

قم نيوز : معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: امسال تاکنون 26 هزار دانش آموز در 400 پایگاه اوقات فراغت در استان حضور یافتند.
وجود 400 پایگاه اوقات فراغت در قم/آموزش مهارت‌های اقتصادی به دانش آموزان
وجود 400 پایگاه اوقات فراغت در قم/آموزش مهارت‌های اقتصادی به دانش آموزان
به گزارش قم نیوز فصل تابستان یکی از اوقات فراغت اصلی دانش آموزان است که پر کردن زمان این فصل برای کودکان و نوجوانان جزو وظایف اصلی مدیران فرهنگی کشور شناخته می‌شود.

آموزش و پرورش هم از مهم ترین نهادها در زمینه تربیت دانش آموزان است که ظرفیت آن در زمینه پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، در حالی که این نهاد دارای ظرفیت بی بدیلی در این زمینه است.

در استان قم در چند سال اخیر برنامه ریزی ویژه ای برای حضور دانش آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت در فصل تابستان شده است، برنامه‌هایی که شامل بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی می‌شود.

 

وجود 400 پایگاه اوقات فراغت در قم

ناصر حمزه‌ ای  با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: سال گذشته 32 هزار نفر از دانش آموزان را در این برنامه‌ها جذب کردیم، امسال هم تاکنون 26 هزار دانش آموز در 400 پایگاه اوقات فراغت در استان قم حضور یافتند که پیش بینی کردیم تعداد این دانش آموزان تا پایان شهریور به 45 هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: امسال هزینه شرکت دانش آموزان را در پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش استان قم را نسبت به سال گذشته ثابت نگه داشتیم، شعار امسال این پایگاه‌ها مهارت آموزی است، 14 دارالقرآن را در دو شیفت در استان ایجاد کردیم و امسال در فصل تابستان، چهار هزار و 500 نفر در این پایگاه‌های قرآنی ثبت نام کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: کارگاه آموزشی در بخش‌های مختلف هنری همچون هنرهای تجسمی، هنرهای آوایی، نمایشنامه نویسی، شعر، داستان نویسی، خوشنویسی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تئاتر، عروسک سازی، عکاسی و خبرنگاری در پایگاه‌های اوقات فراغت برگزار می‌کنیم.

 

اعزام دانش آموزان قمی به اردوهای جهادی

حمزه‌ ای با اشاره به برگزاری اردوها برای دانش آموزان استان قم اظهار کرد: در فصل تابستان دانش آموزان استان را به اردوهای زیارتی، راهیان نور غرب، طرح هجرت، اردوهای جهادی، مناطق مرزی و بازدید مراکز صنعتی اعزام می‌کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه آموزش مهارت‌های حرفه ای به دانش آموزان، برگزاری کلاس های فشرده زودبازده و برنامه‌های عمران و سازندگی شامل زیباسازی و شاداب سازی مدرسه، آراستگی محله، محرومیت زدایی و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای به آن‌ها را در دستور کار داریم.

 

آموزش مهارت‌های اقتصادی به دانش آموزان قمی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: 15 هزار نفر از دانش آموزان استان در برنامه‌های ارائه مهارت‌های اقتصادی و اشتغال زایی شامل صنایع تبدیلی نظیر تولید ترشیجات، گلاب، عرقیات گیاهی و آبلیمو و صنایع دستی مثل نقاشی، صحافی سنتی، طراحی و دوخت لباس در فصل تابستان شرکت کردند.

حمزه ای با اشاره به برنامه‌های ورزشی اوقات فراغت استان قم اظهار کرد: امسال هر هفته 12 هزار نفر ساعت در این برنامه‌ها در فصل تابستان شرکت می کنند، فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال، تندیس روی میز، شنا، دومیدانی، کوهنوردی و بازی‌های محله ای از جمله ورزش‌هایی است که دانش آموزان قمی در اوقات فراغت در فصل تابستان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: 65 درصد دانش آموزان در برنامه‌های ورزشی اوقات فراغت در استان قم از پسران هستند و دختران دانش آموزان بیشتر به حضور در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری رغبت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایان خاطرنشان کرد: 40 مدرسه را در استان برای برگزاری برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آماده کردیم، همچنین مدارس را در فصل تابستان برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در اختیار کانون‌های فرهنگی مساجد، بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان قرار دادیم.

نرسیدن به وضعیت مطلوب در زمینه اوقات فراغت

به نظر می‌رسد گرچه که برنامه‌های آموزش و پرورش استان قم برای اوقات فراغت دانش آموزان نسبت به گذشته رشد کمی و کیفی داشته است، اما هنوز در این زمینه جای کار زیادی برای رسیدن به وضعیت مطلوب وجود دارد.

مسئله که امید می رود در سنوات دیگر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و شاهد برگزاری هرچه بهتر برنامه های اوقات فراغت همراه با غنای معنوی و علمی باشیم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcc4eqe.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما