يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 67761
منبع : ایسنا
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

امام جواد(ع) در ورای پاسخگوئی به سوالات علمی به نشر مکتب اهل بیت(ع) پرداخت

قم نيوز : یکی از اساتید حوزه گفت: امام جواد(ع) در ورای پاسخگوئی به سوالات و شبهات علمی به نشر مکتب اهل بیت(ع) می پرداخت.
امام جواد(ع) در ورای پاسخگوئی به سوالات علمی به نشر مکتب اهل بیت(ع) پرداخت
امام جواد(ع) در ورای پاسخگوئی به سوالات علمی به نشر مکتب اهل بیت(ع) پرداخت
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه شنبه در مراسم شب شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در جوار مضجع شریف فرزند بلافصل ایشان حضرت موسی مبرقع(ع) عنوان کرد: امام جواد(ع) در سن 8 سالگی به امامت رسید و در طول حیات خویش متحمل مصیبت‌های زیادی شد.

وی تصریح کرد: ایشان دارای مقام علمی بالایی بود و در ورای پاسخگوئی به سوالات و شبهات علمی به نشر مکتب اهل بیت(ع) می پرداخت. وی با دانش و علم و آگاهی به مبارزه با ستم و ظلم زمان می پرداخت و مردم را نسبت به ستمکاری دستگاه جور بیدار می کرد.

وی اظهار کرد: امامت ایشان همزمان با خلافت مأمون و دو سال نیز مقارن با حکومت معتصم بود ایشان در این برهه از زمان با علم و درایت به هدایت امت و مبارزه با ستم می پرداخت. هر چند امامت وی در سن کودکی موجب حیرت افراد زیادی شده بود ولی دانش و علم امام جواد(ع) موجب شد تا مردم ولایت او را در کودکی بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در دامان عصمت پرورش یافت و در بسیاری از عرصه‌ها الگوی بزرگی برای جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: امام جواد(ع) تفسیری زیبا از توحید دارد و اعتماد بنده به خدا و واگذاری همه امور زندگی به پروردگار را یکی از ویژگی‌های مهم در توحید می‌داند.

وی بیان کرد: از منظر امام جواد(ع) هدف های والای دنیا و آخرت و سعادت و قرب به خدا و کمال در گرو تکیه بر خدا و توکل بر اوست.

این استاد حوزه تاکید کرد: انسان بدون تکیه بر خدا در هیچ عرصه‌ای به جایی نمی رسد فرعون با همه عظمتش وقتی ادعای خدایی کرد و خدا را رها کرد به ورطه نابودی رسید.

وی اظهار کرد: انسان در غفلت‌ها می‌بازد باید هستی و زندگی خود را به خدا بسپاریم چرا که همه راه‌ها منتهی به خدا می شود و این درس بزرگی از توحید است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد یادآور شد: امام جواد(ع) هیچ گاه در مسیر زندگی، رضایت خدا را از یاد نبرد بلکه با یاد او بر همه مشکلات فائق شد.

وی تصریح کرد: اگر امامان را الگو خود می دانیم سبک و سیاق زندگی آن ها را سرلوحه زندگی مان کنیم و در جهت رضای خدا گام برداریم.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcgqu93.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما