دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 67797
منبع : ایسنا

پیش بینی 14ایستگاه برای خط B متروی قم / احداث کنار گذر غربی قم یکی از مطالبات ملی است

قم نيوز : رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: 14 ایستگاه قطعی برای خط B متروی قم پیش بینی شده که از پردیسان به بازار قم جانمایی شده است.
پیش بینی 14ایستگاه برای خط B متروی قم / احداث کنار گذر غربی قم یکی از مطالبات ملی است
پیش بینی 14ایستگاه برای خط B متروی قم / احداث کنار گذر غربی قم یکی از مطالبات ملی است
به گزارش قم نیوز روح الله امراللهی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: حوزه عمرانی و حوزه حمل و ترافیک زیرمجموعه این کمیسیون است؛ همچنین سرفصل بودجه‌های عمرانی شهرداری بیش از هزار و 500 میلیارد تومان است.

وی در خصوص معضلات موجود در خصوص پارکینگ گفت: با اینکه مناقصات پارکینگ‌های طبقاتی برگزار شده است اما در تملک موانعی وجود دارد، ضمن اینکه پارکینگ دورشهر نیز با چنین مشکلاتی مواجه است، البته وضعیت پارکینگ‌های قم تا پایان امسال ساماندهی می شود.

امراللهی تصریح کرد: در حوزه عمران، تقاطع شهید کریمی و پیامبر اعظم(ص) از پروژه‌هایی بود که انجام شد و تقاطع ولی عصر(عج) تا پایان امسال عملیاتی می شود.

وی بیان کرد: مهم ترین طرح در حوزه حمل و نقل و ترافیک، متروی قم است که جانمایی خط A با مطالعه انجام و احداث شد؛ جا نمایی خط B در همان راستا با مطالعات در طرح جامع حمل و نقل حرکت می‌کند، تغییراتی در خط و ایستگاه‌ها وجود داشت که در شورای ترافیک شهر تائید شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: 14 ایستگاه قطعی برای خط B متروی قم پیش بینی شده که از پردیسان به بازار قم جانمایی شده است و چشم انداز روشنی در این پروژه وجود دارد.

وی افزود: ایستگاه تبادلی قطار سریع‌السیر و مترو قم نیز در طرح‌ها پیش بینی شده است که با عملیاتی شدن آن، فاصله زمانی بلوار خلیج فارس قم تا فرودگاه امام‌ خمینی(ره) کمتر از 40 دقیقه می‌شود.

امراللهی خاطرنشان کرد: خط B مترو با نگاه اجتماعی و شهری انجام می‌شود که با تامین بودجه، اغلب دغدغه‌ها از بین می رود، هر چند هزینه اجرای پروژه متروی قم با نوسانات دلار قابل پیش بینی نیست.

وی افزود: در احداث یکی از ایستگاه‌های مترو که در حد فاصل میدان مطهری به سمت عمار یاسر و بازار طراحی شده است، جلساتی با میراث فرهنگی برگزار شد تا اجرای پروژه به تیمچه بازار صدمه ای وارد نکند.

امراللهی با تاکید بر بررسی‌های کارشناسانه در اجرای پروژه‌ها اظهار کرد: در امور عمرانی نباید نگرش سیاسی را دخیل دانست و تنها باید در جهت توسعه و آبادانی گام برداشت که شورای شهر قم این مساله را مورد توجه قرار داده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در مورد فعالیت تاکسیرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 شرکت بخش خصوصی در تاکسیرانی فعال هستند که با افزایش این شرکت‌ها درآمد و هزینه های آن‌ها  همخوانی ندارد؛ در حدود 2 هزار نفر از تاکسی ‌داران قم بیمه هستند و با وجود فعالیت 6 هزار و 500 تاکسی، تعدادی از آن‌ها بیش از حد نیاز هستند.

امراللهی عنوان کرد: در بخش اتوبوسرانی نیز با انبوهی از مشکلات مواجه‌ایم و دولت هیچ یارانه‌ ای در بخش اتوبوسرانی پرداخت نمی‌کند؛ فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی قم و ترافیک هسته مرکزی شهر موجب کاهش رغبت مردم در استفاده از اتوبوس شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم افزود: بودجه نوسازی اتوبوسرانی 170 میلیارد ریال پیش بینی شده است و برای خرید اتوبوس 100 میلیارد ریال نیازاست، البته برنامه ریزی در خرید اتوبوس از روسیه به بن بست رسیده است و باید در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی در ادامه متذکر شد: بار سنگین ترافیک در تقاطع 72 تن قم یکی از دغدغه‌های مهم است که با بازگشایی محورهای عمار یاسر و خیابان جمهوری بار ترافیکی در این تقاطع کاهش پیدا می کند؛ همچنین احداث کنار گذر غربی قم یکی از مطالبات ملی است، احداث این کنارگذر با هدف کاهش حادثه خیزی بزرگراه امام علی (ع) لازم است و باید دولت در این خصوص توجه لازم را انجام دهد.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcfeedv.w6de1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما